Deze week is het langverwachte boek “Delivering Happiness” gelanceerd, geschreven door voormalig Zappos.com CEO Tony Hsieh.
Het boek beschrijft Tony’s ontwikkeling van ondernemend klein jochie met weinig succesvolle wormenkwekerij tot bulkend rijke internetondernemer met miljoenen op de bank. Centraal in het verhaal staan de persoonlijk motivaties, overtuigingen en overwegingen van Tony gedurende zijn succesvolle loopbaan bij Zappos.com, de online schoenenwinkel die in 2009 voor 1.2 miljard door Amazon.com werd ingelijfd.
Het boek bevat interessante inzichten hoe Zappos.com zich van start-up tot miljoenenbedrijf ontwikkelde, met een unieke bedrijfscultuur die er volledig op gericht is om klanten happy te maken en werknemers zich gewaardeerd te laten voelen. Hierbij worden niet alleen de successen, maar ook de dalen beschreven, met CC’s van e-mails, checklijsten en leuke anekdotes. Het verhaal doet soms wat te Amerikaans aan, maar de oprechte en bescheiden schrijfstijl is prettig, besproken filosofie inspirerend.
Rondom het boek is naast een keurige website ook een community opgezet, de Happiness Movement, die zichzelf als doel heeft gesteld geleidelijk heel de wereld happy te maken. Een nobel streven waaraan ik graag een steentje bijdraag, en wel door een exemplaar van het boek weg te geven!
Wil je kans maken op een exemplaar van “Delivering Happiness”, reageer dan uiterlijk 25 juni op deze blog met een omschrijving van een moment waarop jij en een klant samen een gelukkig moment deelden! Samen met Sjef selecteer ik aan het einde van de maand een winnaar, die het boek gratis thuisgestuurd krijgt.