Verkoop van Hyves aan TMG roept vooral op Twitter negatieve sfeer op

De kogel is door de kerk. Wat al weken rond hing is werkelijkheid geworden, Nederlands sociale paradepaardje Hyves is verkocht aan de Telegraaf Media Groep. Bedragen zijn nog niet bekend, maar als het goed is komt er vandaag een persconferentie. Goed, to zo ver hetgeen je vanochtend al op alle blogs hebt kunnen lezen 😉

Interessant is om te kijken hoe deze verkoop opgepakt wordt. Er is een overvloed aan verkeer op gang gekomen na de berichtgeving van de overname, met name op Twitter. Opvallend is dat de sfeer rondom de verkoop erg negatief is. Is dit wel terecht? Is Hyves niet nog altijd een Nederlands initiatief waar we trots op mogen zijn? Hebben de oprichters niet goede zaken gedaan? Ik denk het wel, maar de statistieken liegen niet. De hashtag #deletejehyves staat zelfs in het rijtje meest gebruikte hashtags op dit moment. Tevens wordt angstig gereageerd op de overname door TMG, gezien diens reputatie als meedogenloze salesorganisatie. Is ons Hyvesprofiel nog wel veilig….lijken veel mensen te denken.

Enkele statistieken:

(1) Aantal tweets op zoekterm Hyves

(2) Aantal nieuwsartikelen op zoekterm Hyves

(3) Meest genoemde hashtags op zoekterm Hyves

Wat denken jullie? Slimme zet van Hyves, slimme zet van TMG, een goede stap in de strijd met Facebook? Alle input en reacties zijn meer dan welkom!



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven