Social Media begint te vallen

_45381214_006729942-1 Ok, het lijkt er op dat de Social Media workshop begint te landen. Na eerder mensen bewust gemaakt te hebben van de impact van de activiteiten op Social Media hebben we gisteren, ditmaal van Vincent Neve, een tweede workshop gehad over Social Media.

In de tussentijd zijn een aantal Ymorianen druk aan de slag gegaan met de verschillende tools. Wat vinden ze er tot nu toe van? Wat zijn de ervaringen en waar loop je tegen aan?

Allemaal vragen die eindigden in een leuke discussie. Deze 2e sessie was enkel voor de mensen die zich na de 1e sessie vrijwillig hadden aangemeld om deel te nemen aan het Social Media traject.

Voorafgaand aan deze meeting zijn er twee gidsen opgesteld waar Twitter en LinkedIn in behandelt zijn. Hoe ga je met de tools om? Wat kun je er mee? Hoe gebruik je het?

Het leuke onderdeel hierin is de vergelijkingen tussen de profielen van de medewerkers. Wie staat er het hoogst? Wat is er gebeurd sinds de eerste workshop? Het was erg leuk om te zien dat vlak na de sessie de profielen massaal verbeterd zijn en dat er zelfs mensen zijn die in de workshop tegengas gaven, nu toch aan het twitteren geslagen zijn.

Het leukste gedeelte van de avond was de open discussie. Gestart door een collega die Twitter ongeveer aanviel of het Microsoft vs. Apple was. Dit geeft ruimte voor discussie en de voor en tegens kwamen al snel op tafel. Wat ik er uit opmerkte is dat Twitter vooral een menselijk filter is voor de enorme hoeveelheid data waar mensen tegenwoordig online mee overspoeld worden. Wat is nu daadwerkelijk interessant?

Bij LinkedIn merk je dat iedereen op 1 lijn zit. Handig en vooral zakelijk, wat blijkbaar de drempel verlaagd om het in te zetten!! Daarnaast is vooral de kracht van de groepen aan bod gekomen. Zoals ik ook beschreef in mijn eerdere post, de antwoorden van de groepen in LinkedIn zijn vaak veel krachtiger dan de antwoorden die de service desk van de softwarebouwer zelf geeft.

Hoe gaan we nu verder? Iedereen is enthousiast en wil er wat mee doen maar wat is de lijn die Ymor uitzet? Waar mogen we tijd aan besteden en mogen we dit onder werktijd doen? Allemaal vragen waar we samen met StepFree de komende tijd antwoordt op gaan zoeken om er vervolgens goed mee aan de slag te gaan!



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven