6 supertips voor leadgeneratie op LinkedIn

LinkedIn is al een lange tijd hét leadgeneratie kanaal ter wereld. Van alle B2B marketeers gebruikt 89% LinkedIn voor het genereren van leads. Uit onderzoek blijkt dat LinkedIn meer dan twee keer zo veel leads oplevert dan andere social mediakanalen. Maar hoe zorg je ervoor dat je je leadgeneratie strategie naar het volgende niveau tilt? Wij spijkeren je graag bij met de onderstaande 6 tips.

1. Zorg voor een sterk aanbod

Een goede introductie in je advertentie moet ervoor zorgen dat de doelgroep weet welke informatie ze ontvangen als ze hun gegevens achterlaten. We hebben maar beperkt ruimte om ze te overtuigen om bijvoorbeeld jouw whitepaper te downloaden. Hieronder een aantal tips hoe jij je boodschap kan versterken:

Trigger je doelgroep met een vraag.

Houd je boodschap kort met maximaal 140 tekens. Zo voorkom je dat ze je bericht moeten uitklappen door op ‘meer informatie’ te klikken.

Wees duidelijk in wat je doelgroep krijgt nadat ze hun gegevens achterlaten.

Gebruik je advertentie om de doelgroep te triggeren en je Lead Gen Form om meer context te geven aan de content die je aanbiedt via het Lead Gen Form.

2. Gebruik passend beeldmateriaal

Je moet in de hevige concurrentieomgeving proberen om de aandacht te trekken van je doelgroep. Het gebruik van bijpassende afbeeldingen, video’s en berichten zijn hiervoor cruciaal.

Zorg dat de afbeelding of video past bij hetgeen wat je aanbiedt. Bied je een whitepaper aan? Dan is het goed om de whitepaper terug te laten komen in de afbeelding. Promoot je een bepaald product? Laat dat product dan terugkomen in het beeldmateriaal.

Gebruik kleur in je afbeelding, aangezien dat de aandacht trekt tijdens het scrollen.

Gebruik video’s van maximaal 1 minuut voor de beste CTR.

Zet je een Postvak IN advertentie in? Introduceer je dan eerst kort en laat ze weten waarom je contact met ze opneemt. Het is belangrijk dat je dit bericht kort houdt, zodat het persoonlijk aanvoelt.

3. Houd het Lead Gen Form zo kort mogelijk

De leads die voortkomen uit de Lead Gen Forms moeten uiteindelijk opgevolgd worden. Hiervoor heb je bepaalde informatie nodig die we uit het leadformulier halen. Denk hierbij aan naam, bedrijf en functietitel zodat je weet wie je voor je hebt. Het telefoonnummer en emailadres kan je vragen voor de opvolging. Uiteindelijk hebben de Lead Gen Forms de hoogste voltooiingsratio wanneer je 5 of minder vragen in je formulier verwerkt, dus zorg dat het Lead Gen Form niet te lang is.

4. Volg de leads zo snel mogelijk op

Het genereren van leads is stap 1, maar de stap die daarna volgt is net zo belangrijk (of misschien wel belangrijker!). De leads moeten opgevolgd worden en het liefst zo snel mogelijk. Het Lead Gen Form heeft een bedankbericht wat verschijnt nadat iemand zijn gegevens heeft achtergelaten. In deze stap kan je de verwachtingen naar de lead al managen door de stappen te vermelden die volgen. Zorg daarnaast dat de content die ze aanvragen direct beschikbaar is. Gebruik een directe link die je in het Lead Gen Form verwerkt, zodat ze bijvoorbeeld een whitepaper meteen kunnen downloaden.

5. Gebruik de knop ‘Add Connections’ om mensen via hun e-mailadres te vinden.

 Deze knop staat onder de sectie ‘Your LinkedIn Network’. Vul simpelweg e-mailadressen in van partners en klanten om hen op LinkedIn te vinden,.

6. Neem een kijkje bij ‘Groups You May Like’ 

voor suggesties van interessante LinkedIn groepen. Het actief deelnemen aan LinkedIn groepen is het ingrediënt voor een succesvolle LinkedIn campagne. Maar je kunt natuurlijk ook zelf een LinkedIn groep starten om meer online contacten te leren kennen en uw bedrijf te laten groeien. Open groepen zijn vindbaar in zoekmachines, wat een nieuwe kans biedt om gevonden te worden door potentiële klanten.



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven