5 tips voor business met Snapchat

Snapchat is voor een grote groep mensen niet meer weg te denken als sociaal medium. Zeker de jongeren onder ons zijn zeer actief op Snapchat. Snel en gemakkelijk berichten, video en foto’s versturen die door anderen weer te zien zijn. Gemiddeld zijn de gebruikers van Snapchat meer dan 30 minuten per dag actief aanwezig.

Ook met Snapchat kunnen marketeers business genereren. Hiervoor geven we 5 tips. Beste tip die je extra krijgt beginnen we mee.

 

Extra tip

Ga zelf aan de slag met Snapchat. Er is een groot aantal marketeers die niet weten wat Snapchat is, laat staan er een account op hebben gemaakt en er mee aan de slag zijn gegaan. Deze marketeers praten er wel over maar doen er te weinig mee omdat het nog steeds geldende spreekwoord is “wat de boer niet kent eet hij niet”. Zorg ervoor dat je geen “boer” bent maar probeer nieuwe ontwikkelingen zelf ook uit. Ook deze tips zijn aan verandering onderhevig door de voortdurende ontwikkelingen van de media.

 

Tip 1 – koppelen aan een live event

Snapchat is bij uitstek geschikt om te koppelen aan een live event. Bedenk dus wat je kunt doen bij bijvoorbeeld een productintroductie, een korte presentatie of een ander evenement. Door het direct weer geven van het evenement krijgen ook mensen die er niet bij kunnen zijn een goed beeld van dat moment. Het is een veel authentieker beeld dan een verhaal met foto en film na afloop. Je geeft mensen, je publiek, je klanten, je doelgroep, een grotere mate van betrokkenheid.

 

Tip 2 – ontwikkel specifieke content

Door gebruik te maken van specifieke content die je speciaal maakt voor je volgers en voor je doelgroep trek je aandacht. Let er dan wel op dat deze content niet op jouw andere kanalen door jou wordt geplaatst. Zorg er voor dat mensen die je volgen via Snapchat dus extra en andere relevante content ontvangen.
Met deze extra content is de kans groot dat je door de aandacht en een goede call to action nagenoeg vanzelf business genereert.

 

Tip 3 – bied je publiek iets aan

Het leven bestaat uit geven en delen en dat geldt ook voor het gebruiken van Snapchat en de gebruikers ervan.

  • wanneer je mensen iets geeft komen ze vaker terug
  • je kunt mensen belonen wanneer ze het gehele bericht bekijken; aan het eind volgt dan een speciale call to action
  • je kunt je volgers ook aanbieden dat er iets voor hen klaar ligt wanneer ze jouw bericht “snappen”

 

Tip 4 – berichten van achter de schermen

Door mensen te laten zien wat er achter de schermen van het bedrijf gebeurt krijg je een grotere betrokkenheid. Door mensen meer te laten zien is de kans weer groter dat zij klant worden en blijven. Toon het plezier van de collega’s, laat het respect voor klanten zien en geef aan dat je goed met de producten om gaat.
Deze berichten kunnen zakelijke berichten zijn maar ook verjaardagen, een borrel of een gemeenschappelijk moment van meerdere mensen. Het behalen van een hoge waardering van klanttevredenheid zou een moment kunnen zijn dat je de mensen bij elkaar roept en dan toespreekt. Het bij elkaar halen en toespreken is een mooi onderwerp voor een Snapchat bericht.

 

Tip 5 – gebruik mensen die beïnvloeden

In het proces om wel of niet zaken met elkaar te doen spelen de mensen die beïnvloeden vaak een belangrijke rol. Deze rol wordt onderschat door veel marketeers. Gebruik deze rol in het besluitvormingsproces vakkundig. Het effect laat zichzelf dan goed weergeven in zakelijke resultaten.

Met deze vijf tips genereer je business. Het zelf uitproberen blijft het belangrijkst.



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven