5 geweldige Snapchat-tips en -trucs die je als marketeer moet kennen

Heb je er ooit over nagedacht waar Snapchat nog meer toe in staat is, behalve dan het vastleggen en delen van snaps, video’s en foto’s met vrienden? Bekijk dan de onderstaande 5 tips en trucs die je als marketeer kunt gebruiken.

1. Promoot je evenement

Voor evenementen en festivals is Snapchat ontzettend geschikt. Van tevoren kun je jouw volgers met kijkjes achter de schermen en voorbereidingen alvast enthousiast maken. Maar vooral op het evenement zelf kun je flink aan de slag met Snaps. Zo kun je laten zien wat er allemaal te doen is en het evenement vanuit een ander oogpunt showen. Geef je volgers via Snapchat als het ware toegang tot plekken die ze anders niet te zien zouden krijgen en laat zien hoe mensen het naar hun zin hebben. Je doel kan zijn om ervoor te zorgen dat thuisblijvers last minute beslissen om alsnóg te gaan en dat bezoekers al zin krijgen in de volgende editie. De content hoeft geen hoge kwaliteit te hebben, maar moet vooral de sfeer overbrengen. De nodige humor wordt ook erg gewaardeerd op Snapchat.

2. Verhaal opslaan

Soms heb je van die dagen dat je veel te veel kiekjes en filmpjes deelt op je Snapchat verhaal. Als je later alles nog eens chronologisch terugkijkt is het eigenlijk wel grappig. Wat komt het dan goed uit dat je het hele verhaal gezamenlijk kunt opslaan.

Dit is mogelijk vanaf twee of meer foto’s op je verhaal. Als je de drie verticale bolletjes aanklikt en op het downloadicoontje tikt, vraag Snapchat je om het verhaal op te slaan. Deze komt vervolgens bij ‘herinneringen’ terecht, die je kunt bekijken door in het fotoscherm op het icoontje onder de fotoknop te tikken.

3. Geef volgers exclusieve kortingen

Via Snapchat kun je exclusieve kortingsacties promoten. Deel bijvoorbeeld een geheime URL of kortingscode die je alleen krijgt te zien wanneer mensen je volgen op Snapchat. Dit is ook een goede manier om meer volgers te werven voor je Snapchataccount. Kondig op je andere social media platformen aan dat mensen korting kunnen krijgen door je simpelweg te volgen op Snapchat. Om je volggroep te blijven boeien is het wel zaak dat je regelmatig content plaatst. Verder kun je ook aankondigen dat de kortingsacties iedere maand terug zullen komen, de doelgroep is dan meer geneigd om je account in de gaten te houden.

4. Geef interessante sneak peeks

Waar het op YouTube en Instagram vaak belangrijk is om content van hoge kwaliteit te uploaden, is Snapchat juist gemaakt voor onbewerkte smartphone foto’s en video’s. Hier kun je slim gebruik van maken bij de introductie van een nieuw product. Geef mensen op Snapchat een paar maanden voor de ‘launch’ sneak peeks van het nieuwe product. Laat ze raden wat het is, of vraag wat ze ervan vinden. Op deze manier laat je ook meteen realtime zien wat de voordelen zijn en hoe je het kunt gebruiken. Vaak wachten mensen met het doen van een aankoop tot ze reviews gelezen hebben of het product in ‘actie’ hebben gezien. Door ze dit alvast zelf te geven op Snapchat, gaan ze waarschijnlijk wel sneller over tot aankoop.

5. Product demonstraties

Ook als je product al langer verkrijgbaar is kun je laten zien waarom je doelgroep het zou moeten hebben. Deel handige tips en tricks en laat op verschillende manieren zien wat je met het product kunt. Dit is natuurlijk afhankelijk van wat je uiteindelijk wilt verkopen. Let er wel op dat je Snaps geen verkooppraatjes (ala Tel Sell) worden en breng het spontaan en geloofwaardig.



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven