De ‘Mensch’ staat centraal tijdens het IAB event ‘Interact 2009‘. Het jaarlijkse congres vindt dit keer plaats op woensdag 25 november in Het Sieraad in Amsterdam. Tal van topsprekers zijn door het IAB, hét kennisplatform op het gebied van online en mobile advertising en interactive marketing, ingehuurd om de deelnemers bij te spijkeren over online marketing, met dit keer de nadruk op ‘Social’. Bijgespijkerd zal uiteraard verslag doen van dit event.
Enkele van de sprekers zijn, naast voorzitter Marco Derksen en bestuurslid Ton Wesseling, onder meer oud-schaatser Ben van de Burg, tegenwoordig naam makend als product director bij WebAds. Verder zijn er sprekers van Hyves, MediaCom, Rabobank en Boondoggle. Pijke Oostra van Philips komt de Philips vs. Twitter campagne nader toelichten en Reineke Reitsma van Forrester zal het social media gebruik in Nederland staven met cijfers vanuit onderzoek van haar organisatie.
Ook alle zes de taskforces van het IAB zullen cases en workshops verzorgen. De leden van het IAB zijn onderverdeeld in de taskforces mobile, search, online video, gaming, affiliate marketing en behavioural targeting.
Voor leden van het IAB is het event gratis te bezoeken, leden van van IPAN, BvA, MWG, PIBN of DDMA betalen slechts 199 euro. Wanneer je geen lid bent van één van deze organisaties bedragen de kosten 249 euro. Aanmelden van via de site van Interact 2009.