4 essentiële e-commerce trends om op te letten in 2022

Het is geen geheim dat fysieke winkels tegenwoordig moeite hebben om gelijke tred te houden met hun online concurrenten. Internationale spelers domineren de markten en verwennen de hedendaagse consument met de beste klantgerichte aanbiedingen.

Een van de vele gevolgen van de wereldwijde pandemie is een aanzienlijke stimulans geweest voor de wereldwijde e-commercemarkt – en het blijft maar groeien! Datagoeroe Statista meldt dat de omzet in de e-commercemarkt tegen eind 2021 naar verwachting 541.713 miljoen dollar zal bedragen.

Groene bezorging & duurzame verpakkingen

De pandemie onthulde dat de e-commercesector een ongekende hoeveelheid koolstofemissies produceert, waarbij de industriereuzen onder de loep worden genomen vanwege hun rol in de toename.

Jeff Bezos en zijn team bij Amazon slaagden erin om tijd te vinden tussen de voorbereidingen voor ruimtevluchten en hebben zich gecommitteerd aan een aantal initiatieven om hun ecologische voetafdruk te verkleinen, met als doel tegen 2040 CO2-neutraal te zijn.

Blockchain in e-commerce

Blockchain is een moderne technologie voor transparante, veilige opslag en overdracht van informatie die werkt zonder centrale toezichthoudende autoriteit.

De voedingsindustrie was een van de eerste sectoren die blockchain gebruikte: in hun geval om voedselschandalen tegen te gaan. De verwachting is dat ook andere sectoren (zoals mode) het gaan gebruiken.

Dat is slim, want consumenten maken zich steeds meer zorgen over transparantie over waar producten vandaan komen. Dus denk er eens over na: hoe kun je blockchain toepassen in je webshop?

Veranderende verwachtingen in verzendservices

Consumenten die snelle verzendservices eisen tegen een redelijke prijs is niets nieuws, de verwachtingen voor levertijden worden niet altijd waargemaakt.

Volgens het consumentenonderzoeksrapport verlaat bijna de helft van de Europese consumenten hun winkelwagentje wanneer de geschatte levertijd onbekend of te langzaam is. Als standaardlevering is geselecteerd, verwachten consumenten levering in ongeveer 3 dagen, en het maximale aantal dagen dat ze bereid zijn te wachten is 5.

Gepersonaliseerde verpakking

Ongetwijfeld als gevolg van alle verstikkende lockdowns en de vreugde om iets moois per post te ontvangen, zijn gepersonaliseerde verpakkingen een e-commerce trend geworden om in 2022 en daarna te bekijken.

Dit betekent niet dat u de duurzame aanpak die we eerder noemden moet opgeven, uw personalisatie kan uw milieuvriendelijkheid promoten en er ook geweldig uitzien.

Rapanui heeft dit op een echt geloofwaardige manier gedaan door hun ethische producten te leveren in gerecyclede materialen met opvallende ontwerpen die hun waarden versterken en merkbekendheid bevorderen.



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven