Tips voor onweerstaanbare aantrekkingskracht van leads

In de online markt is het genereren van leads, vergroten van traffic naar de website, werven van nieuwe klanten en hogere conversie op de website, de issues waar een marketeer de meeste tijd aan besteedt. De methodiek die dan wordt gebruikt is meestal een customer journey of buyer journey en in sales termen een klantfunnel. Het is dus essentieel om in die fasen “leads” naar de funnel of journey te krijgen. Zonder in te gaan op specifieke eigenschappen van bepaalde media, een aantal tips hoe je sneller en beter leads jouw funnel in krijgt.

 

Denk snel

De potentiële klant leeft in een wereld van zappen, clicken, browsen en grazen. Een snelle wereld dus waarin de klant zichzelf weinig tijd gunt en geeft om de informatie op te nemen, zeker bij de eerste indruk.
De informatie die je verstrekt moet dus snel en krachtig zijn. Daarnaast moet de klant de boodschap in 1 keer begrijpen. De wetenschap en deskundigen hebben het over verschillende lengtes van tijd waarin de klant de informatie verwerkt. Over het algemeen geldt dat “duidelijk en snel is beter”.

 

Wees duidelijk en specifiek

De leadmagneet in de funnel moet een focus hebben op 1 oplossing voor de klant. Die oplossing moet aansluiten bij de behoeften en dus toegevoegde waarde hebben voor de klant. Kijk naar deze kopregel. “Beter leadmanagement” is korter maar geeft geen oplossing voor de klant weer. In de tekst moeten we de klant zo snel mogelijk en specifiek mogelijk raken en engagen.

 

Bouw aan een relatie

Naast het creëren van succes in het aantrekken van leads in de funnel kun je ook werken aan het laten terug komen van mensen die in de funnel zijn geweest. Het bouwen aan een relatie is dan het uitgangspunt. Zorg voor persoonlijke benaderingen en herken de terugkerende klant. “De beste leadmagneten vormen de basis voor relaties”.

 

Bied meerwaarde

Ook al biedt je gratis een download of een product aan, zorg dat de bezoeker of klant weet wat de waarde is die je geeft. Bedenk dat niemand iets wil ontvangen dat nutteloos is, introduceer elke dienst of product met een duiding van de waarde van wat je levert.
Bij Bijgespijkerd ontvang je gratis content die is geschreven door een team van deskundigen onder redactie van een hoofdredacteur en begeleiding door een uitgever. Dat moet Bijgespijkerd dan ook duidelijk uit dragen.

 

Los een probleem op

Hard-selling en focus op verkoop levert niet die klanten op die je wilt hebben, laat staan dat, zeker in de online wereld, het juist klanten afschrikt. Dus denk en handel vanuit het zoeken naar een oplossing voor een probleem of irritatie waar de klant mee zit. Je helpt de klant verder en van daaruit heb je meer contact met de klant en zal deze eerder bereid zijn om ook diensten en producten af te nemen.
Ken dus de “pains” en “gains” van je klant en los een probleem op door een goede value proposition!

 

Gebruik een uitdagende kopregel

De kopregel, in een email, op de website, in een advertentie, in een banner, waar dan ook, wordt in een oogopslag gelezen en gezien. Een goede kopregel bevat een actie (woorden als “snel”, “vandaag nog”, “gemakkelijk”) en een voordeel voor de lezer. “Schrijf je vandaag nog in en ontvang direct tips voor meer leads”, is maar een voorbeeld maar bevat wel de elementen voor een succesvolle kopregel.

 

Werk aan vertrouwen

Een belofte nakomen is de basis voor vertrouwen. Je kunt dus op een goede manier een magneet bouwen voor het aantrekken van leads. Op het moment dat je in die magneet een belofte doet die je niet nakomt is de magneet meteen weer verdwenen en zal de klant de funnel verlaten, zonder succes. Zorg voor consistentie en menselijkheid en kom je uitspraken na.

 

Meet je inspanningen

Elke aanpassing in de funnel, elke aanpassing van tekst of belofte heeft invloed op het resultaat. Alle stappen in de funnel meten en volgen helpt je bij het nemen van de juiste beslissing en te zorgen dat je als een magneet werkt op klanten.

Leads generen, een magneet zijn, is iets wat je nodig hebt voor succes. Sta er een keer wat langer bij stil en laat deze tips de revue passeren. Gegarandeerd succes!



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven