We schrijven plannen, ontwikkelen een strategie, denken vanuit de doelen van de organisatie, zijn bezig op termijn. Punten die herkenbaar zijn voor de huidige marketing- en communicatieprofessional. Enerzijds prima, anderzijds moet er vandaag ook wat gebeuren. Als je alleen maar vooruit kijkt op termijn mis je wat er nu voor je voeten verschijnt.
Vaak krijgen we dan ook de vraag, wat kunnen we vandaag doen om morgen betere resultaten uit onze strategie te halen. Dat is mogelijk. Dat maakt de oplossing wel praktisch en je zult voor het grotere geheel natuurlijk wel moeten kijken hoe dat past.
Pagina met slechte performance
Er is op elke website een pagina met de performance die minder is dan de andere pagina’s.
- analyseer de pagina
- vind de verbeteringen
- herschrijf de pagina
- pas de metatags aan
Wat is de beste pagina?
Welke pagina heeft de beste performance?
- analyseer waarom en leer er van
- heeft deze pagina een button op de homepage? Dan vandaag nog een button plaatsen om meer traffic naar deze pagina te krijgen
Controleer de website op SEO
Het koppelen van de website aan zoekmachinemarketing is een oplossing en koppeling die logisch klinken.
- controleer de website en zoekresultaten
- vind de fouten in de SEO
- corrigeer deze SEO fouten
Facebook resultaten
Je gebruikt Facebook binnen onze digitale strategie.
- bekijk de posts op je account
- reageer direct op minimaal 3 berichten die relevant zijn voor de business
LinkedIn?
Doe hetzelfde voor je Linkedin pagina’s.
- start een discussie
- geef antwoord op een andere relevante discussie
En zo ook voor de andere sociale media die zijn ingezet.
Inzetten lokale zoekmachine
Natuurlijk ben je op alle zoekmachines te vinden.
- toch leert de ervaring dat zeker lokale zoekmachines en lijsten niet altijd worden gebruikt
- meld je vandaag nog aan
Bloggen
Iedereen schrijft een blog of heeft een blog op de website.
- analyseer de verschillende artikelen
- stel een top 15 van meest gelezen blogs samen
- voeg een call to action toe op die blogs
Twitter?
Even eenvoudig:
- zoek 20 relevante mensen of instanties
- volg ze
Responsive website
Controleer je website op alle devices.
Controleer je email op alle devices.
- is de website en email responsive?
- Responsive genoeg?
- Maak een plan van aanpak voor de komende dagen om de site responsive te maken
Content plaatsen
In het operationaliseren van een contentstrategie:
- zoek een relevant artikel
- plaats het op de sociale media
Het zijn voor de hand liggende activiteiten. We doen ze echter vaak te weinig. We praten er langer over dan we doen en de oplossingen liggen soms zo dicht bij de vraag. Succes vandaag.