De 5 grote marketingtrends van 2023

De digitale markt verandert voortdurend naarmate meer mensen zich op internet bevinden en de vraag naar technologie groeit. Als consumenten verwachten we veel van bedrijven die online bestaan ​​en de gebruikerservaring speelt een grote rol bij het al dan niet kopen van een dienst of product. Maar wat zijn nu de 5 grote marketingtrends voor 2023? Bijgespijkerd zet ze voor je op een rij.

De macht van retailmedia groeit.

In een periode van terugval zullen retailmedia in 2023 bloeien, aangezien marketeers een directe lijn zoeken van advertentievertoningen naar verkoop.

Metaverse 

De metaverse lokt marketeers sinds 2021, wat heeft geleid tot een overvloed aan meestal eenmalige activiteiten. De opwinding rond metaverse blijft bestaan, maar dit jaar zal er waarschijnlijk meer duidelijkheid komen over privacy en veiligheid, met name voor jongere consumenten, en een betere definitie van wat de term “metaverse” nu werkelijk inhoudt.

TikTok en BeReal

In 2023 zullen adverteerders meer inzetten op de nieuwsgierigheid van gebruikers en ervoor kiezen om een ​​breder scala aan platforms te testen zoals TikTok en BeReal, aangezien oude spelers zoals Instagram en Snapchat een neergang laten zien in populariteit.

Cookies

Sinds Google voor het eerst de afschaffing van cookies van derden aankondigde – en vervolgens dit uitstelde – hebben adverteerders gezocht naar manieren om hun investeringen in gegevens te beschermen. Experts voorspellen dat 2023 niet anders zal zijn in macro-zin, maar wel met nieuwe oplossingen die in beeld komen.

Influencer-marketing zal blijven groeien

Wat ooit slechts door een handvol marketeers werd gebruikt, wordt nu door bijna elk digitaal bedrijf gebruikt. De invloed van sommige influencers kan een geweldige ROI genereren, of het nu gaat om Tiktok, Instagram, YouTube of bedrijven die met deze gebruikers samenwerken.



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven