YouTube is in 2022 populairder dan ooit: de op één na grootste website en populairste zoekmachine ter wereld. En dit lijkt door de opkomst van Connected TV alleen maar te groeien. Als merk kan je er bijna niet meer omheen: het populaire videoplatform heeft zich een plaats verworven in de marketingmix anno 2022. Daarom 6 redenen waarom You Tube in 2022 niet mag ontbreken in je marketingmix.
Beschikbaar in meer dan 100 landen
YouTube is beschikbaar voor alle slimme apparaten en grote browsers; 70% van de kijktijd vindt echter plaats op mobiele apparaten. Het is gelokaliseerd in meer dan 100 landen en kijkers kunnen de programma’s in 80 verschillende talen bekijken
Elke minuut 500 uur video geupload
Mond-tot-mondreclame is een van de grootste drijvende krachten achter de wereldwijde groei van YouTube. Elke minuut wordt er ongeveer 500 uur aan video’s geüpload en miljoenen mensen bekijken en delen ze. Dit brengt de naam YouTube van de ene uithoek van de wereld naar de andere.
Maandelijks 2 miljard gebruikers
Maandelijks bezoeken meer dan 2 miljard gebruikers YouTube. Het bedrijf heeft meer dan 9000 partners.
Werving werknemers
Een van de grootste uitdagingen van alle bedrijven op dit moment is het vinden van goed personeel. Wat is een betere plek om potentieel personeel aan te trekken en om uw geweldige werkplek te laten zien en de voordelen van het werk te vertellen.
YouTube en SEO
Je moet het eigenlijk zo zien: YouTube is eigendom van Google dus als ze daar verkeer heen kunnen sturen zullen ze het niet laten. Als je de video’s ook bewust “tagt” (met zoekwoorden waar enig SEO-verkeer op zit), voorziet van goede beschrijvingen en transcripts, dan zullen je video’s sneller worden gevonden. In de video-beschrijving moet je ook je URL vermelden, dan heb je nog kans op doorkliks.
YouTube kanaal als een verlengstuk van je site
Als een video wordt getoond bij een zoekopdracht dan zullen bij het afspelen ook zogenaamde gerelateerde video’s worden getoond. Als je goed in het onderwerp zit met je videomateriaal zul je sneller getoond worden, en als je de video’s ook binnen je site vertoont en je genereert daar veel views, dan kom je sneller in de “related video’s” omdat populariteit ook op YouTube van belang is