Heb je ooit een Instagram-verhaal bekeken en gedacht: die wil ik delen?! Voor bedrijven is het delen van relevante content een mooie manier om je publiek te betrekken en een groter merkverhaal te vertellen. Maar hoe dan?!
Wanneer deel je als bedrijf content?
Zorg dat deze content tenminste aan één van de volgende criteria voldoet:
- De content is direct gerelateerd aan je merk
- De content weerspiegelt de esthetiek van je merk
- Een klant heeft je merk getagd of genoemd
- Je volgers zullen de content waardevol vinden
Zo deelt het kledingmerk van Peloton, @PeletonApparel, regelmatig berichten van klanten die hun kleding dragen. Daar voegen ze dan ook nog een call-to-action aan toe, zoals een link naar hun winkel. Het is een uitstekende manier om user generated content te gebruiken om een community op te bouwen. Tip: vraag wel toestemming aan gebruikers voordat je content opnieuw plaatst.
Hoe een Instagram-verhaal te delen met mijn verhaal
Belangrijk aspect: heeft de oorspronkelijke maker je getagd? Zo nee, dan ben je helaas beperkt in wat je kunt doen. Je kunt de content dan alleen via directe berichten delen met een andere volger.
Zo ja, dan kun je de content makkelijk delen met je verhaal door de onderstaande stappen te volgen:
- Tik op het pictogram voor directe berichten in de rechterbovenhoek.
- Zoek en open de taggingmelding.
- Tik op ‘Toevoegen aan je verhaal’. Vanaf hier kun je je eigen tekst, filters en stickers aan het bericht toevoegen of doorgaan met de volgende stap.
- Tik ten slotte op ‘Verzenden’.
Hoe een Instagram-bericht te delen met mijn verhaal
Je kunt het in-feed bericht van een andere gebruiker in vier snelle stappen delen met je verhaal:
- Tik op het pijltjespictogram onder de foto of video in je feed.
- Tik in het pop-upmenu op ‘Voeg bericht/video toe aan je verhaal’.
- Vervolgens kun je tekst, filters of stickers aan het verhaal toevoegen of naar de volgende stap gaan.
- Tik op ‘Verzenden naar’ en vervolgens op ‘Delen’.
Waarom kan ik iemands Instagram-verhaal niet delen?
Sommige gebruikers zetten hun profiel in de privémodus, je kunt hun verhalen dan niet bekijken als ze je volgverzoek niet hebben geaccepteerd. Of gebruikers schakelen het delen van verhalen uit. Overschrijd dan geen grenzen, houd rekening van de privacy van gebruikers en vraag eerst toestemming voordat je hun content deelt.
Tip: Wil jij de social media optimaal inzetten in je marketingstrategie? Dan is de opleiding Social Media echt iets voor jou!
- Tijdens de opleiding leer je de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van social media.
- Ook maak je een social media plan, direct geschikt voor implementatie in je eigen organisatie.