Vanaf vandaag zal ook Marc van Maanen het bloggersteam van Bijgespijkerd komen versterken. Na een poosje Twitteren ontmoette ik Marc voor het eerst bij de borrel na de boekpresentatie van personal brand.nl door Bas van de Haterd, Tom Scholte en Huub van Zwieten. Zo’n borrel bewijst dan toch weer zijn nut want Marc wordt dus de nieuwste blogger voor Bijgespijkerd. Een korte introductie:
Marc van Maanen (22-07-1973) is al jaren werkzaam als internet marketeer en is tevens fanatiek gebruiker van sociale media. Marc is afgestudeerd in interactieve marketing. Hij heeft zijn kennis en ervaring onder meer opgedaan in San Francisco en heeft bij SNS Bank aan de wieg gestaan van diverse internetdiensten, het ontsluiten van content en het optimaliseren van interne processen.
In zijn verdere loopbaan heeft Marc van Maanen zich gespecialiseerd in interactieve marketing en sociale media en de mogelijkheden die dit organisaties biedt. Als een spin in het web heeft hij zeer uiteenlopende projecten tot een goed einde gebracht, onder andere voor de portal Autokopen.nl en voor de Platform Groep. Voor de callcenters van de Platform Groep zette hij al vroeg sociale media in voor de werving van personeel en realiseerde hij (via o.a. affiliates, actiewebsites, enquetes, zoekmachinemarketing) kwalitatief hoogwaardige leads.
Zijn passie is altijd om te zien hoe nieuwe ontwikkelingen kunnen worden toegepast in organisaties en hoe de strategie kan worden vertaald naar concrete toepassingen, gebruikmakend van online media.
Marc van Maanen is fanatiek twitteraar, heeft zelf enkele twitterborrels georganiseerd en is ook regelmatig te vinden op events en congressen. Hij is mede-organisator van enkele Open Coffee bijeenkomsten.