De Recente NFT-trends omvatten onder andere verschillende kunstwerken, waardevolle collecties en deelname van grote merken in gevestigde gemeenschappen.
Dit zijn momenteel de 5 populairste trends in de NFT-wereld en die je als marketeer anno 2022 moet kennen.
1. Leningen afsluiten met NFT’s
NFT-leningen zijn een opkomend gebruiksscenario en investeerders gebruiken hun NFT’s en NFT-collecties als onderpand om leningen te krijgen voor nieuwe potentiële investeringen en noodsituaties.
Arcade is bijvoorbeeld een DeFi-platform dat door NFT ondersteunde leningen verstrekt. Zodra zowel de geldschieter als de lener akkoord zijn gegaan met de voorwaarden, wordt de collectie vergrendeld op een geblokkeerde rekening die wordt beheerd door een slim contract dat is uitgegeven door Arcade. Totdat de lening volledig is betaald of in gebreke blijft, zijn de NFT(‘s) geblokkeerd en onomkeerbaar.
2. Bekende merken springen op de NFT-wagen
NFT krijgt belangstelling van verschillende merken die elk innovatieve strategieën bedenken om een deel van de actie te krijgen. NFT-verzamelobjecten in beperkte oplage worden uitgebracht door merken zoals Taco Bell, McDonald’s en Campbell’s, evenals luxe labels zoals Louis Vuitton, Nike en Gucci, als een methode om geld in te zamelen voor goede doelen, nieuwe inkomstenstromen te genereren, betrokkenheid van sociale media en het vergroten van merkloyaliteit.
Pringles® creëerde zijn digitale verzameling chips met crypto-thema met een “virtuele smaak” genaamd CryptoCrisp – beperkt tot slechts 50 exemplaren. De limited-edition NFT is een MP4-bestand dat een geanimeerd draaiend gouden Pringles-blikje laat zien met de “CryptoCrisp” -smaak.
3. NFT’s nemen het op tegen Hollywood
NFT’s bieden een hele nieuwe wereld van mogelijkheden voor crowdfunding, merchandising en het te gelde maken van tv- en filmprojecten. Enkele belangrijke figuren uit de sector zijn al begonnen met het uitbrengen van NFT-tv-series, waaronder.
4. De onroerendgoedmarkt zal veranderen
De onroerendgoedmarkt zal veranderen en binnenkort kun je rondwandelen in de metaverse en het gebied waar je loopt bezitten. Het is momenteel moeilijk om een NFT te maken voor je eigendom, De NFT werkt op dezelfde manier als een digitale akte die wordt vastgelegd in een digitaal grootboek. De volgende fase zal zijn om de technologie te ontwikkelen zodat metaverse nieuwkomers eigendommen en land kunnen kopen en verkopen in de digitale wereld.
5. Modieuze NFT’s zijn nu superhot
Door NFT’s naar een hoger niveau te tillen, kunnen mode- en detailhandel bedrijven een doelgroep opbouwen die zich kan verhouden tot en comfortabel kan omgaan met hun toekomstige aanbiedingen om zo zichzelf beter te positioneren voor succes.
Een baanbrekende samenwerking tussen Gucci en Superplastic heeft geresulteerd in de lancering van de SuperGucci NFT, een baanbrekende samenwerking die de niet te stoppen digitale kracht naar catwalkfans en trendsetters brengt. Gucci is een bekende modegigant en al even high-end mode-architect die de krachten heeft gebundeld met Superplastic om de SuperGucci NFT te lanceren.