Het maken van goede, relevante content kost tijd, geld en energie. Waarom dan slechts eenmalig gebruiken? We geven je praktische tips om je content vaker te gebruiken én actueel te houden.
Tip 1: Tag gedateerde inhoud
Verwijzingen in de content naar actuele activiteiten en recente ontwikkelen zijn heel waardevol en maken je content actueel. Maar zodra deze informatie niet meer klopt of het evenement voorbij is, kan dit een negatieve uitwerking hebben, je bent immers niet up-to-date. Dit los je op door in je content een interne tag toe te voegen zoals het woord ‘verouderd’ of welk ander woord. Dit doe je in je contentkalender of in je contentsysteem. Als je op deze tag zoekt, zie je direct welke content verouderd is. Het is slim om regelmatig door je content te gaan, de genoemde tags te bekijken en je content actueel te houden. Door nieuwe cijfers toe te voegen, maak je je content bovendien weer urgent en relevant.
Tip 2: Vermeld de datum
Wees in je tekst zo concreet mogelijk en vermeld het jaartal in plaats van ‘dit jaar’ of ‘vorig jaar’. Zo weten je lezers altijd naar welk jaar je verwijst, wanneer de content ook is geplaatst. Hetzelfde advies geldt voor ‘gisteren’, ‘vandaag’, ‘deze week’, ‘vorige week’, enz. Dit geldt overigens niet voor nieuwsberichten, daarbij is altijd duidelijk wanneer het bericht is geplaatst en weten je lezers dat het verouderd is.
Tip 3: Houd je CTA goed in de gaten
In een call to action wil je dat mensen direct in actie komen. Ze zijn echter al snel niet meer actueel. Wees je hiervan bewust en pas aan waar nodig. Herhaalt je event zich, dan is het slim om een CTA te maken die je vaker kunt inzetten. Kies ook voor een webadres dat je het jaar erop ook nog kunt gebruiken.
Tip 4: Kies een andere contentvorm
Maak van een goed gelezen blogserie een geautomatiseerde e-mailserie. Maak van een how-to blog of video een checklist of template die je inzet om je mail- en leadlijsten te vullen. Bezoekers kunnen de checklist downloaden, nadat ze hun gegevens hebben achtergelaten. Publiceer videofragmenten van het webinar dat je hebt georganiseerd en gebruik deze als losse video’s. Of publiceer het verhaal van een spreker als blog. Andersom kan je van een goed gelezen (blog)onderwerp een webinar maken.
Tip 5: Bekijk wat goed scoort
Welk blogonderwerp wordt goed gelezen? Waar krijg je veel vragen over? Wat is dé trend waar je doelgroep vandaag nog mee aan de slag moet? Waar heb je al veel over geschreven, veel kennis over of veel ervaring mee? Kies een (sub)onderwerp en ga de diepte in tijdens een webinar, training, offline kennissessie of start een podcast serie. De basis heb je immers al!
Tip: Wil jij de social media optimaal inzetten in je marketingstrategie? Dan is de opleiding Social Media echt iets voor jou!
- Tijdens de opleiding leer je de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van social media.
- Ook maak je een social media plan, direct geschikt voor implementatie in je eigen organisatie.