De zoete tegenhanger van M&M’s, Skittles doet het even helemaal anders. De felle regenboog-kleuren die je zou verwachten op de homepage van de snoepjesfabrikant is ingeruild voor een wat minder vrolijke maar zeker niet minder goede variant. De invulling? Daar zorgen wij zelf voor!
De homepage www.skittles.com is namelijk gekoppeld met search.twitter.com, waardoor alle tweets met het woord skittles erin te zien zijn in chronologische volgorde. Klik je door, dan krijg je onder meer de producten pagina op Wikipedia, foto’s van Flickr, de Facebook fanpagina of filmpjes van YouTube. Alleen de laatstgenoemde is niet helemaal 2.0 aangezien je alleen de door Skittles zelf geuploade video’s ziet.
Wat de fabrikant doet is volgens mij helemaal nieuw in de productenwereld. Het is eigenlijk heel makkelijk, maar een grote stap op PR gebied. Daarnaast is het de perfecte viral; mensen kunnen zichzelf in de picture spelen door simpelweg Skittles content te plaatsen op de Social Media websites waar ze toch al op zitten. De ultieme web 2.0 site!