Korte case: Hoe een product kan gaan leven onder jongeren

Sinds eind november werk ik voor de Zeeman. De Zeeman? Jawel, de Zeeman! Begin november zijn zij samen met reclamebureau Persuade een campagne begonnen om te laten zien dat trendy producten van hoge kwaliteit niet duur hoeven te zijn. Op de actiepagina worden dan ook gratis fel gele boxershorts weggegeven tegen enkel verzendkosten. Op deze wijze willen ze in tijden van economische problemen een statement maken tegen dure merken als Bjorn Borg en Calvin Klein. Tot zo ver het reeds bekende verhaal.

Als verantwoordelijke voor de social marketing activiteiten van de campagne verbaas ik me dagelijks over de grote betrokkenheid die deze campagne bij de jeugd heeft losgemaakt. Twee jonge gasten begonnen zelfs een hyves speciaal voor de campagne, die inmiddels bijna 550 leden heeft! Maar dat is nog niet alles. Men maakt ook volop foto’s en plaatst deze op de Hyve. Er zitten zowaar zelfs ware kunststukjes tussen.

Moraal van dit verhaal: Onze jeugd is zo lui, creatiefloos en vervelend nog niet. Het zit wel goed met onze toekomst en de betrokkenheid!



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven