De kracht van herhaling

herhalingpatroon Traditionele media hebben een aantal kenmerken die je overal kunt toepassen en dus ook in de nieuwe media. Een daarvan is de kracht van herhaling. Mensen pakken zaken gewoon sneller op als ze herkenbaar zijn en dus moet je ze vaker terug laten komen om een palletje om te laten vallen zodat mensen het ook gaan onthouden.

De discussie die ik hoop aan te wakkeren is de volgende; is het gebruik van kenmerken uit traditionele media per definitie verkeerd en leidt dat tot het pushen van informatie? Mijn achtergrond is namelijk pure informatica waardoor ik sommige marketing termen / principes niet herken en zaken misschien verkeerd identificeer.

Ik vind zelf van niet en dat zal ik nader toelichten.

1. Naamsbekendheid

Het verkrijgen van naamsbekendheid is het beste te doen door je naam vaak te laten vallen. In traditionele media vaak door op verschillende media zoals radio en tv dezelfde reclame’s terug te laten komen of een serie te ontwikkelen met vaste patronen in je marketing campagne. Dit is via de nieuwe media ook goed uit te voeren door in je tweets, blogposts kenmerken terug te laten komen van het product of de dienst die je wilt promoten. Ik doel niet op namen maar op kenmerken daarvan.

2. Opdoen van kennis

Het zoeken van informatie gebeurd op relevante kernwoorden. Uiteraard wil je dat jou product snel terugkomt bij zoekacties, zie punt 1. Mensen die steeds vaker bij artikelen over jou product en/of dienst uitkomen vanwege het gebruik van deze kernwoorden zullen waardering voor je krijgen. Dit lijkt me een van de sterkste punten.

3. Interesse wekken early adopters

Er zijn op Bijgespijkerd al meerdere artikelen geplaatst over de early adopters. Early Adopters zijn kritische mensen die vallen op strak design, krachtige termen en juist geen wollig verhaal. Het laten terug komen van je missie en visie op meerdere typen nieuwe media maakt dat hier en sterke nadruk op komt te liggen. Dit zal, uit ervaring, de early adopters aanspreken. Naast bovenstaande denk ik ook dat het delen van kennis je helpt om affiniteit te kweken, bij deze early adopters, voor jou product en/of dienst. Je stelt je kwetsbaar op door informatie te delen over de zaken die je bezighouden tijdens de ontwikkeling van de product en/of dienst.

Als ik mijn post terug lees merk ik dat mijn vraag in het begin niet klopt. De kenmerken zoals kracht van herhaling staan los van de media en zijn toepasbaar op alle soorten media.

Zijn jullie het nu nog met me eens?



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven