6 Tips om Snapchat direct succesvol in te zetten als marketeer

Snapchat is hip! In Nederland is het social media kanaal vooral populair onder jongeren. Wereldwijd zijn er 168 miljoen dagelijkse gebruikers en worden er 2,5 miljard snaps per dag verstuurt. Het aantal Nederlandse gebruikers is ten opzichte van 2015 met 90% gestegen. Nederland telt momenteel 2,5 miljoen gebruikers. Maar hoe zet je Snapchat in, zodat het bijdraagt aan jouw bedrijfsdoelstellingen? Hieronder 6 tips.

1 Aanmelden

Het kanaal maakt geen onderscheid tussen zakelijke en particuliere accounts. Download de app via de App Store, Google Play Store of Microsoft Store. Klik op aanmelden en voer je e-mailadres, wachtwoord en geboortedatum in. Kies een gebruikersnaam die goed bij jouw organisatie past en door de doelgroep te identificeren is. Let op! Deze gebruikersnaam is later niet met meer te wijzigen.

2 Laat de werkelijkheid zien

Via Snapchat deel je realtime content. Het kanaal is laagdrempelig, vlug en simpel, dat maakt het populair bij de jonge doelgroep. Het sociale-waardesysteem is niet aanwezig, omdat niemand ziet hoeveel likes je voor een bericht ontvangt. Verstuur daarom geen perfect gephotoshopte of in scene gezette beelden.

3 Breng live-verslag uit

Ben jij aanwezig bij een evenement waar jouw volgers ook graag bij willen zijn? Neem je volgers mee door een live-verslag uit te brengen. Ben jij bijvoorbeeld aanwezig tijdens de première van een film? Maak korte interviews met bekende sterren of aanwezigen en deel dit met jouw volgers.

4 Kies een herkenbaar gezicht

Net als nieuwsprogramma’s een vaste nieuwslezer of -lezeres hebben, kan je voor Snapchat een vast gezicht inzetten. Door een persoon te kiezen die lijkt op iemand binnen jouw doelgroep, vergroot je de betrokkenheid met de doelgroep.

5 Gebruik de chatfunctie

Ga in gesprek met jouw volgers met behulp van de chatfunctie. Roep de doelgroep op om content te delen en reageer hier vervolgens persoonlijk op. Dit zorgt voor een persoonlijke en informele manier om in contact te komen met jouw doelgroep. De kracht is hierbij om snel en adequaat te antwoorden.

6 Start een win-actie

Via Snapchat kan je eenvoudig een grappige win-actie opzetten. Post bijvoorbeeld een bericht op mijn verhaal waarin je jouw volgers oproept om te reageren met een grappige foto met jouw product. Dit vergroot gelijk de betrokkenheid met jouw merk of organisatie.



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven