Geef jij, als ondernemer, je kennis gratis weg op Internet?
Of ben je juist behoudend daarmee?
Bij deze 11 risico’s die het met zich meebrengt als jij je kennis online deelt op een blog.
1. Lezers van je blog sturen je artikelen door naar onbekende voor jou.
2. Zoekmachines waarderen je online artikelen en sturen zo ongevraagd bezoekers naar je website.
3. Veel mensen in je omgeving gaan je zien als een expert. Dat levert vragen / discussies op die wachten op een antwoord van jou.
4. Concullega’s willen opeens wel met je samenwerken.
5. Journalisten bellen je ongevraagd voor een interview
6. Bloggen werkt verslavend. Hoe maak je dan nog tijd vrij om acquisitie te doen?
7. Op bijeenkomsten word je herkend en komen bezoekers spontaan op je af om te vragen of jij het ook echt bent.
8. Na 2 jaar staat je kennis nog steeds online en vinden anderen jou.
9. Naar bijeenkomsten ga je niet meer om te scoren (acquisitie), maar juist om te netwerken. Kennis maken en kennis delen staat centraal. Klinkt niet uitdagend, toch?
10. Meer mensen kennen jou beter, dan dat jij ze kent. Dat voelt vast ongemakkelijk voor je.
11. Je ontvangt betalingen voor je producten/diensten van onbekenden. Je moet tijd vrij maken om te checken wie ze zijn.
Pas dus goed op voordat jij je kennis online gaat delen. Het kan enorm uit de hand lopen. 😉
Nu geef ik de microfoon aan jou. Wat zijn jouw ervaringen met het delen van je kennis online?
Postief of negatief, klein of groot, het maakt niet uit. Deel ze hieronder in een reactie.
Alvast bedankt!
Hartelijke groet, Stijn