Contentmarketing wordt steeds belangrijker. Om in 2023 contentmarketing optimaal in te zetten, zetten we zes acties op een rijtje die je in 2023 moet regelen (als je het nog niet hebt geregeld).
Actie 1: Een contentmarketingstrategie
Contentmarketing heeft een veel grotere kans op succes als het wordt ondersteund door een goede strategie en de middelen om die strategie uit te voeren. Een goede strategie helpt je om de waarde van je programma aan leidinggevenden te bewijzen. Ook laat het je interne en externe teams gezamenlijk werken aan een gedeeld doel dat vooraf bepaald is. Wel zo duidelijk.
Actie 2: Bewustzijn & ondersteuning op directieniveau
Zorg dat de directie begrijpt hoe belangrijk contentmarketing is én je hierin ondersteunt. Dit doe je onder andere door regelmatig te communiceren waar je team mee bezig is en wat het oplevert. Praat in de taal van de directie en gebruik argumenten waar zij gevoelig voor zijn. Definieer contentmarketing als een waardeproducerende functie om alle andere marketinginspanningen te ondersteunen.
Actie 3: Meer budget & extra personeel
De tijd dat één persoon de contentmarketing van het bedrijf deed, zou voorbij moeten zijn. Je kunt het niet meer in je eentje. Je hebt collega’s die je helpen óf freelancers die je inhuurt.
Actie 4: Meer samenwerking met intern deskundigen
Zorg dat je optimaal samenwerkt met interne experts, zij zijn de sleutel tot uitstekende content. Soms best lastig om hen optimaal te betrekken, omdat ze bezig zijn met hun eigen werk. Toch is hun input van grote waarde voor het creëren van content die écht waarde toevoegt voor je doelgroep.
Actie 5: Betere meting
Meet het resultaat van je content. Ben je op de goede weg of moet je bijsturen? In hoeverre haal je je doelstellingen? Is je doelgroep aangesloten? Meten is weten.
Actie 6: Betere afstemming tussen content & sales
Maak content die is verbonden met de customer journey. Zorg dat je de verschillende stadia van de klantreis meeneemt in je content. Afstemming tussen beide afdelingen, een gezamenlijke brainstorm kan beide afdelingen enorm helpen in het behalen van hun doelstellingen en leidt uiteindelijk tot een beter bedrijfsresultaat.
Tip: Wil jij de klantbeleving in jouw organisatie naar een hoger niveau tillen? Dan is de masterclass Customer Experience Strategie & Organisatie wat voor jou!
- In 11 dagdelen ben je op de hoogte van de actuele trends en ontwikkelingen in customer experience.
- Tijdens deze masterclass leer je hoe je de transformatie naar een klantgerichte organisatie aanpakt.