Profiteer van deze tijd tussen Kerst en Oud en Nieuw, wanneer je klanten in pyjama gekleed en gewapend met hun mobieltjes op de bank aan het scrollen zijn met de Top 2000 op de achtergrond. Dit is de aangewezen tijd om 2023 met een enorme knal te beginnen. Daarom hieronder 5 tips.
Bedenk een slimme e-mailcampagne om vuurwerk af te steken in de inbox van je klant
Ah, de e-mailcampagne – de enige beste manier om uw klanten te informeren en te inspireren om actie te ondernemen – maar om ze de e-mail te laten openen, kan een beetje lastig zijn. Zorg er bij het opstellen van je e-mailcampagnes voor dat je een geweldige onderwerpregel bedenkt die zeker de aandacht van lezers zal trekken terwijl ze door de inbox scrollen.
Wek de aandacht door je publiek te betrekken op sociale media
Het nieuwe jaar is een tijd om terug te blikken op het verleden en plannen te maken voor de toekomst. Mensen beginnen net met het maken van doelen, takenlijsten en goede voornemens. Terwijl een nieuw begin en doelen voorop staan bij je klanten, kun je proberen het gesprek naar je bedrijf te leiden.
Profiteer van de impulsaankoop
Je kunt de impulsaankoop op veel verschillende manieren promoten. Als je een bedrijfseigenaar bent met een fysieke winkel bent, grijp dan het nieuwe jaar misschien aan als een kans om je winkelinrichting te veranderen en aan klanten te adverteren dat het een “Nieuwjaar, nieuwe look” is voor je winkel. Verzamel de spullen die je kwijt wilt zo dicht mogelijk bij de kassa. Dit zorgt ervoor dat mensen ze zien vlak voordat ze van plan zijn een aankoop te doen – en verleidt hen om impulsief een extra item te pakken vlak voordat ze afrekenen.
Ontvang feedback van klanten om je bedrijf te verbeteren
Klantinzichten zijn van onschatbare waarde als het gaat om het nemen van weloverwogen beslissingen over hoe jij je bedrijf, je producten en je diensten kunnen verbeteren. Wees openhartig en stel klanten je brandende vragen. Omdat enquêteresultaten anoniem zijn, zijn mensen meestal redelijk eerlijk over hun ervaringen, wensen en behoeften.
Vier nieuwjaarsaanmeldingen met een speciaal welkom
Natuurlijk, je hebt een standaard welkomst-e-mail. Je bent verbonden met je klanten en wanneer ze zich voor het eerst aanmelden om je e-mailmarketing te ontvangen, wil je dat ze weten dat je het hebt opgemerkt en blij zijn met hun interesse en loyaliteit. Dat gezegd hebbende, is het leuk om dingen zo nu en dan te veranderen, en het maken van een nieuwe welkomst-e-mail om het begin van het jaar te vieren. Dit zou meer aanmeldingen en deelacties kunnen opleveren.
Tip: Wil je leren hoe je de effectiviteit van je e-mailcampagnes kunt verhogen? Dan is de training E-mailmarketing wat voor jou!
- In twee dagen ben je op de hoogte van de actuele ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing.
- Je leert hoe je e-mailcampagnes kunt testen, meten, analyseren plus bijsturen en voldoen aan de wet- en regelgeving.