Het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing is in 2023 mainstream geworden. Het is moeilijk om in 2023 nog bedrijven te vinden – groot en klein – die geen hoogwaardige AI-marketingtools gebruiken om hun merk of bedrijf te promoten. Daarom zetten we als redactie van Bijgespijkerd onze top 5 favoriete Al-marketingtools voor je op een rijtje.
Phrasee
Phrasee is een AI-tool die zich richt op ‘optimalisatie van de merktaal’. Dit door AI aangedreven marketingplatform werkt door de merktaal die door bedrijven in hun kopieën wordt gebruikt, te stimuleren. Het kan een kopie genereren voor e-mails, Instagram, Facebook of zelfs pushmeldingen met behulp van een systeem voor het genereren van natuurlijke taal in combinatie met een algoritme voor machine learning. Het resultaat is een menselijk klinkende kopie die merkconform en effectief is. Het rekent Virgin en Domino’s tot zijn klanten.
Seventh Sense
Seventh Sense, een AI-campagnetool voor e-mailmarketing, zorgt ervoor dat uw e-mails voor elke klant op het juiste moment worden bezorgd. Deze gepersonaliseerde service stelt marketeers in staat om beter met hun publiek om te gaan, wetende dat ze hun e-mails op het meest optimale moment zullen openen.
Optimove
Optimove is een klantgegevensplatform met op AI gebaseerde marketingfuncties. Het helpt bij het verzamelen van gegevens van verschillende platforms om een uniform beeld van alle informatie in één dashboard te bieden. Bedrijven kunnen de informatie analyseren of delen en gemakkelijk marketingstrategieën bepalen.
Acrolinx
Deze door AI aangedreven marketingsoftware verbetert de kwaliteit van de inhoud, zodat deze voldoet aan merkparameters. Grote bedrijven zoals Google en Amazon gebruiken deze tool om ervoor te zorgen dat al hun marketingcontent aansluit bij hun merk. Je kunt stijl, toon, grammatica instellen en zelfs bedrijfsspecifieke bewoordingen toevoegen. De AI doorloopt de inhoud en biedt suggesties voor verbeteringen.
Insta Text
InstaText is een online door AI aangedreven schrijftool vergelijkbaar met Grammarly. Het voert basisfuncties uit zoals grammatica en spellingcontrole, maar gaat een stap verder door zinnen te herschrijven, zodat het beter leest. Het belangrijkste kenmerk is het vermogen om ervoor te zorgen dat de toon en stijl van de schrijver ondanks het herschrijven behouden blijven. Dit is belangrijk voor merken die hun authentieke stem willen behouden in al hun communicatie.