This is the moment…

Twee weken geleden was ik aanwezig bij de 25e editie van Online Tuesday, waarvoor gastspreker Joseph Jaffe was uitgenodigd (schrijver, blogger en keynote spreker). Een zeer energieke en inspirerende spreker, passend bij deze gelegenheid. Hij krijgt regelmatig de vraag: ‘what is the next big thing?’ Zijn overtuigende antwoord: ‘the next big thing is NOW!’

Veel Innovators en Early Adopters (mensen die nieuwe ontwikkelingen snel spotten en uittesten) hebben het gevoel dat zij de laatste ontwikkelingen wel volledig in beeld hebben. Alle online en social technologieën zijn volledig geïntegreerd in hun dag en werk en privé lopen steeds meer door elkaar. Zij zien de voordelen daarvan en zijn weer toe aan de volgende stap.

Er is echter nog wel een Majority die vaak totaal niet is aangehaakt op deze mogelijkheden. Veel van mijn vrienden gebruiken geen enkel social network, in mijn werkomgeving wordt nog nagedacht over de wijze waarop we social media kunnen inzetten en veel van mijn klanten zijn net voorzien van een mobiele telefoon. Terwijl een deel van Nederland praat over het nut van Peerreach, het gebruik van Path of recruitment via Pinterest, is er een grote groep die deze conversatie geheel mist.

We kunnen het gebruik van sociale technologieën nog veel verder uitdiepen en uitbreiden. Nog meer bedrijven en organisaties kunnen de voordelen van social media zien en toepassen. De conversatie aangaan, je klanten leren kennen, naamsbekendheid vergroten of je bestuur transparanter maken. Ook consumenten kunnen nog meer verleid worden tot het gebruik van de beschikbare tools, het voordeel ontdekken van het delen van kennis en het bouwen van een netwerk. Dus voordat de Innovators doorrennen naar de volgende ontwikkeling, laten we er eerst voor zorgen dat de Majority ook meegaat in het huidige Big Thing.



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven