Negen tips voor boeiende content op social media

Veel factoren spelen een rol om een content op social media boeiend te maken. Pas jij ze allemaal toe? We zetten ze voor je op een rij.

Tip 1: Richt je op je publiek

Waar houden zij van? Formuleer je berichten volgens hun stijl en spreek ze aan in de eerste persoon om beter contact met ze te maken. Schrijf alsof je met een goede vriend praat.

Tip 2: Houd het kort

Lezers hebben een korte aandachtsspanne. Hun interesse wordt gemeten aan de hand van de eerste 3 tot 4 woorden in je bericht, dus kies ze zorgvuldig. Een goede vuistregel is om overal van 100 tot 250 tekens te gebruiken.

Tip 3: Voeg een foto toe

Berichten met foto’s krijgen meer likes dan berichten zonder. Berichten met kleurrijke, aantrekkelijke afbeeldingen krijgen meer shares en klikken dan andere content.

Tip 4: Plaats een call-to-action

Je kunt mensen meer betrekken bij je berichten door ze een vraag te stellen, ze te vragen je content leuk te vinden of te delen en een poll in te stellen.

Tip 5: Gebruik emoji’s en hashtags

Kleurrijke kleine visuals zorgen ervoor dat een post opvalt. Ze voegen een ongedwongen, vriendelijke sfeer toe aan je pagina. Hashtags verhogen de zichtbaarheid van je berichten, zodat je jouw bereik onder doelgroepen kunt vergroten.

Tip 6: Kies het juiste moment

Raadpleeg hiervoor Google Analytics zodat je weet wanneer je publiek het meest actief is. Zorg ervoor dat je een interval van 30 minuten tot een uur tussen elk bericht laat.

Tip 7: Kijk naar het verleden

Wat is er al gedaan en wat was succesvol? Hier kun je veel van leren. Analyseer op basis van zoekwoorden die aansluiten bij je doelgroep en je product/dienst.

Tip 8: Maak video’s

Video’s zijn een van de meest effectieve hulpmiddelen voor betrokkenheid op social media. Denk ook aan de afsluiter: zorg voor een aantrekkelijke call-to-action.

Tip 9: Neem feedback serieus

Luister naar de feedback van mensen op social media. Zo kun je je strategie verbeteren om een groter publiek aan te trekken. Bovendien zullen ze je respecteren omdat je hun opvattingen serieus neemt.

Tip: Wil jij je verder ontwikkelen als communicatieprofessional? Dan is de opleiding Online Communicatie wat voor jou!

  • In 4 maanden leer je hoe je de onlinecommunicatiemix optimaal inzet om je doelstellingen te behalen.
  • Naast de opleiding maak je een onlinecommunicatieplan voor je eigen organisatie, direct geschikt voor implementatie.

Lees meer over deze opleiding ►



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven