Meer traffic met Facebook

Door de inzet van sociale media is het vaak zo dat daarmee traffic gegenereerd moet worden naar de website. Om die traffic zo optimaal mogelijk te krijgen, ofwel de conversie te vergroten is het belangrijk om een aantal elementen in het oog te houden.

 

1. Kies de juiste doelgroep

Bij het gebruiken van Facebook Ads is het voor de hand liggend om de juiste doelgroep te kiezen. Dat is ook belangrijk omdat je bij aanvang van het plaatsen van de ads er wel zeker van moet zijn dat de keuze de juiste keuze is.
De boodschap in de ad moet aansluiten bij de behoeften van de ontvanger. Als het niet relevant is voor de doelgroep zal de ad ook minder succesvol zijn.

 

2. Bouw een Facebook groep

Door te bouwen aan een community op Facebook is het mogelijk om rondom producten, merken en de organisatie informatie te delen. Deze informatie zal dan meestal als betrouwbaar en belangrijk worden geïnterpreteerd.
Het toevoegen van leden aan de groep kan relatief eenvoudig door de eigen database te koppelen aan de Facebook groep.

  • denk aan een goede omschrijving van de groep
  • zorg voor een introductiepagina
  • laat bezoekers zichzelf ook introduceren
  • plaats links waar je bezoekers naar toe wilt hebben

 

3. Deel links

Door het delen van links (open links) stijgt de traffic naar de website.
Ook wanneer de links als relevant worden gezien zullen bezoekers zelf ook content aandragen en daarmee de groep verrijken. Uiteindelijk kan het zeker zo zijn dat de links een weg zijn naar de eigen website.

 

4. Gebruik postings die gepromoot worden

Gebruik Post die gepromoot worden voor bijvoorbeeld lancering van nieuwe producten of diensten, evenementen en andere promoties.

 

5. Gebruik de cover foto

In de foto op de cover kun je met behulp van grafische technieken de nadruk leggen op bijvoorbeeld “sign up”. Daarmee stijgt het aantal mensen dat zich aanmeldt en de mensen die zich aanmelden zullen zeker bijdragen aan het vergroten van de traffic naar de website.

 

6. Gebruik de carrousel

De foto carrousel helpt bij het presenteren op verschillende en meerdere manieren. De ene afbeelding spreekt de ene mens meer aan dan de andere.
Een andere manier van het inzetten van de carrousel is door gebruik te maken van de foto’s die in een bepaalde volgorde een verhaal vertellen.

 

7. Tijdstip voor het plaatsen van content

Analyseer goed wanneer er berichten zijn geplaatst, maak gebruik van de statistieken en analyse tools om zo een uitspraak te kunnen doen. Tijdstippen kunnen door het veranderende gedrag wijzigen, blijven testen en experimenteren staat daarom centraal.

 

8. Gebruik visuele content

Door gebruik te maken van afbeeldingen, foto’s of filmmateriaal is het mogelijk om meer aandacht te krijgen van de bezoekers. Met deze aandacht en een goede call to action zal het bezoek aan de website toenemen.

Deze 8 tips helpen bij het verbeteren en optimaliseren van de traffic vanuit Facebook naar de website.



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven