Reclamebanners kunnen erg effectief zijn. Voorwaarde: aantrekkelijk vormgegeven én relevant voor de doelgroep. Maar hoe onderscheid je je van de concurrentie en zorg je dat jij opvalt? We geven 8 tips.
1. Bedrijfslogo
Plaats altijd je bedrijfslogo in de banner. Het verhoogt je merkbekendheid en de binding met je bedrijf, het maakt je bedrijf geloofwaardiger én het vergroot de kans op doorklikken.
2. Prijs én korting
Hoe meer informatie over de prijs, hoe beter. Communiceer ook over de hoogte van de korting die je biedt. Je trekt hiermee de aandacht van potentiële kopers.
3. Schaarste
Laat potentiële klanten inzien dat ze snel tot actie moeten overgaan, omdat het product anders niet meer afgeprijsd of beschikbaar is. Het is slim om er een beperkte geldigheid aan te koppelen.
4. Call to Action
Voeg altijd een Call-to-Action aan je banner toe. Dat is bijvoorbeeld het downloaden van een brochure, het bellen van een telefoonnummer of het bestellen van een product.
5. Relevante landingspagina
Laat potentiële kopers direct op de juiste landingspagina terecht komen. Dit leidt tot een hogere kwaliteitsscore, een hoger conversieratio, een lager bouncepercentage én een betere klanttevredenheid.
6. Balans tekst en beeld
Zorg voor de juiste balans tussen tekst en beeld. Tekst en beeld spreken verschillende delen van de hersenen aan. Wanneer je deze goed combineert, beïnvloed je de bezoekers zowel cognitief als emotioneel en daarmee blijft de banner langer hangen.
7. Afwisseling
Wissel regelmatig van banners (het liefst om de acht weken). Communiceer een nieuwe actie, andere tekst of een nieuwe afbeelding. Zo worden potentiële kopers elke keer opnieuw geprikkeld tot het ondernemen van een actie.
8. Targeting
Bepaal wie je doelgroep is en target een specifiek publiek dat past bij je dienst of product én bij je aanbieding. Op deze manier ben je zo relevant mogelijk.