5 Tips voor Google Analytics die elke marketingprofessional moet kennen

Google Analytics is een bron voor webanalyse die verkeer volgt en rapporteert om marketeers te helpen hun klanten op een completere manier te begrijpen. Leer met de onderstaande 5 tips hoe je het meeste uit deze tool kunt halen.

1. Maak gebruik van segmenten

Als je echt de gegevens wilt doorgronden en wilt zien waar je sitebezoekers vandaan komen, is het een goed idee om gebruik te maken van segmenten.Segmenten zijn simpelweg specifieke subsets van bezoekers die voldoen aan bepaalde criteria die je van tevoren hebt ingesteld.

2. Verwijder je IP-adres

Heb je ooit geprobeerd naar je website te kijken om er zeker van te zijn dat alles correct is en merkte je toen dat je eigen zakelijke IP-adres opdook in uw Google Analytics-gegevens?

Dit is niet alleen vervelend, maar het kan ook je rapportage enigszins vervuilen. In plaats daarvan kun je beter een speciale functie binnen Google Analytics gebruiken om je eigen IP-adres te verwijderen.

3. Bewaak de snelheid van je website

Google maakt al jaren duidelijk dat de snelheid van websites belangrijk is. Daarnaast zijn er meerdere onderzoeken die aantonen dat sitebezoekers minder geneigd zijn een pagina te vertrouwen die meer dan een fractie van een seconde nodig heeft om te laden.Om ervoor te zorgen dat je website geoptimaliseerd is voor een snelle laadtijd, is het belangrijk om Google Analytics regelmatig te controleren.

4. Stel doelen in

Wanneer je verkeer naar je website leidt, is het belangrijk om precies te weten wat je wilt dat bezoekers van je site doen. Om dat idee een stap verder te brengen, is het ook belangrijk om bij te houden of ze die dingen al dan niet doen terwijl ze op je pagina zijn.

5. Optimaliseer bezoekersinzichten per apparaat

je weet al dat mobiel browsen een groot probleem is en een grote invloed heeft op je algehele positie in zoekmachines. Maar gebruikt je ook al de beschikbare tools om adequaat bij te houden hoeveel bezoekers je website bezoeken vanaf een specifiek apparaat en wat ze precies doen terwijl ze op uw pagina zijn? Vaak bevat een geoptimaliseerde website automatisch een speciaal designelement voor smartphone- of tabletbezoekers. 



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven