In de afgelopen jaren heeft het concept van account based marketing aan populariteit gewonnen en is het verreweg de meest effectieve B2B-marketingstrategie. Om ervoor te zorgen dat bedrijven op de lange termijn profiteren van account based marketing, moet het topmanagement een aantal technieken implementeren als het gaat om een effectieve strategie.
Een van de belangrijkste redenen waarom marketeers de voorkeur geven aan deze strategie, is omdat deze volledig wordt aangedreven door inhoud met duidelijk gedefinieerde doelen en klantsegmentatie. Het beste van alles is dat deze benadering op zichzelf uiterst effectief is . Daarom 5 tips om je kennis over account based marketing bij te spijkeren.
Definieer doel accounts
In B2B-marketing bestaat een goed account uit verschillende parameters, zoals het type organisatie, omzet en personeelsgrootte. Kijk ook naar wie de belangrijkste besluitvormers zijn in de doel organisatie. Probeer erachter te komen met welke zakelijke uitdagingen het doel account kan worden geconfronteerd en hoe uw product of dienst de juiste oplossing biedt.
Campagnedoelstellingen instellen
Zodra het doelaccount is gedefinieerd, is het tijd om de campagne voor je account op te zetten en de belangrijkste doelstellingen te identificeren die je in de campagne zult bereiken. Definieer KPI’s voor de campagne en stel statistieken in voor analyse.
Controleer je voorraad
Zorg voor een volledige controle van uw voorraad die bestaat uit alle tools en technologieën die je van plan bent te gebruiken tijdens de campagne, of het nu een CRM-systeem is of een analysetool om de campagne prestaties te controleren.
Creëer authentieke inhoud
De inhoud die bij je campagne hoort, moet authentiek en relevant zijn voor uw campagne agenda en voor wat je verwacht dat het doelaccount leest. Segmenteer en target de inhoud voor je account, zodat je deze via de juiste kanalen op de markt kunt brengen.
Definieer de Go-to-Market-strategie
Hoe wil je het account targeten? Gaat het via een IP-adres, cookies of trefwoorden? Maak een lijst van de activiteiten die deel zullen uitmaken van deze strategie.