Ken je Al? Hiermee kun je je website in een paar minuten vullen met goede content. De zogenaamde Al-writer genereert content, op basis van jouw aanwijzing, beschrijving of parameters. De teksten zijn SEO-vriendelijk en afgestemd op jouw product of dienst. Je eigen inbreng blijft waardevol, maar onderstaande tools kunnen je wel degelijk helpen bij het samenstellen en schrijven van content.
De meeste tools voor het genereren van content zijn gericht op geschreven content. Deze modellen stellen machines in staat om menselijke taal te begrijpen en hun eigen taal te creëren die menselijk klinkt. Dit is originele inhoud die een machine creëert met behulp van wat hij heeft geleerd van online artikelen.
Een overzicht van 11 tools die je helpen bij het maken van je content:
Tool 1: Hubspot
Hubspot: Ontdek welke kwalitatieve contentideeën goed presteren en om die ideeën op de meest efficiënte manier te gebruiken. De tool biedt onderwerpsuggesties op basis van concurrentie en relevantie.
Tool 2: CONCURED
CONCURED: Welke onderwerpen stimuleren engagement en waar moet je over schrijven? Deze tool automatiseert content audits, onderwerponderzoek, het creëren van data-gedreven content briefs, content promotie en het bijhouden van content marketing prestaties.
Tool 3: BridhtEdge
BrightEdge: Waar zoeken mensen naar, stem je contentcreatie hierop af en bouw een contentstrategie op om meer verkeer en interesse van de consument te krijgen.
Tool 4: Crayon
Crayon: Doorzoek de hoofdpagina’s van de website van je concurrentie of merken die je bewondert en je ontvangt een stortvloed aan inspiratie.
Tool 5: MarketMuse
MarketMuse: Op welke termen moet je je richten om te concurreren in bepaalde onderwerpcategorieën? Het resultaat? SEO-aanbevelingen en inzichten die je contentteam en contentcreatieproces kunnen sturen.
Tool 6: Acrolinx
Acrolinx: Verbetert de kwaliteit van je content, ontwikkeld in één van de beste onderzoekscentra voor kunstmatige intelligentie in Duitsland. Dit omvat het analyseren en verbeteren van duizenden factoren, van tone of voice tot goedgekeurd taalgebruik en stijl tot hoe on-brand uw content is. Het resultaat is consistente, impactvolle contentcreatie door teams heen, ongeacht hoe groot je bent of in welke taal je communiceert.
Tool 7: Cobomba
Cobomba: Het helpt je relevanter te zijn voor klanten in messaging, contentstrategie en marketingcommunicatie. Je kunt hierbij je content metrics in de tijd meten, zodat je prestaties op schaal kunt volgen. En het biedt slimme aanbevelingen over hoe de effectiviteit van content te verbeteren.
Tool 8: Frase
Frase: Het maakt overzichten van verschillende zoektermen. De tool probeert vragen van gebruikers te begrijpen en berichten te schrijven die hierop antwoord geven. Je kunt hierbij de ontwikkeling van inhoud versnellen, automatisch artikelen samenvatten en relevante statistieken opvragen.
Tool 9: Automated Insights
Automated Insights: Je kunt sjablonen maken om gegevens om te zetten in inhoud. Je kunt deze tool voor geautomatiseerde contentcreatie gebruiken in verschillende toepassingen, zoals rapporten, persberichten en data-driven narratives waar contentschrijvers vervolgens hun eigen draai aan kunnen geven.
Tool 10: HyperWrite
HyperWrite: Deze tool schrijft hele zinnen en alinea’s voor je.
Tool 11: Jarvis
Jarvis: Genereert korte blog-, e-mail-, landingspagina- en social media-inhoud. Geef Jarvis een aanwijzing en het spuugt tientallen stukjes korte inhoud uit om je op weg te helpen met je volgende stuk.
Tip: Wil jij leren betere teksten voor websites te schrijven? Dan is de training Klantgericht schrijven wat voor jou?
- In één dag leer hoe jouw klanten zoeken, kijken, scannen en lezen.
- Na de training weet hoe je met jouw teksten in kunt spelen op het leesgedrag van je klanten.