T-Mobile is DE telecomaanbieder die de klant serieus neemt….zeggen ze. Ze investeren al tijden flink in klantenservice, getuige de erg uitgebreide telefooncentrales. In april 2008 kregen ze er zelfs een ITO-certificaat voor…dat geeft het nodige vertrouwen, toch?
Welnu, sinds ik in januari ben overgegaan van Orange naar T-Mobile, gebeurd het me regelmatig dat mensen die me bellen de boodschap ‘onbestaand nummer’ krijgen. Natuurlijk niet zo mooi als je een bedrijf te onderhouden hebt en regelmatig gebeld wordt.
Om dit op te lossen besloot ik van de week te bellen met T-Mobile. En jawel hoor, binnen enkele seconden werd de telefoon opgenomen door een zeer vriendelijke dame, die me de indruk gaf serieus haar best te willen doen om me te helpen. Mijn eerste indruk: T-Mobile gaat haar naam waarmaken, cool!. De dame in kwestie had echter geen oplossing en verbond me door met iemand van een andere afdeling.
Deze man was al een stuk minder aangenaam. Ten eerste beweerde hij dat wat ik verklaarde simpelweg niet mogelijk was, uuuuh…alsof ik niks beters te doen heb dan T-Mobile bellen zonder reden. Daarna vervolgde hij met de legendarische uitspraak ‘dit zal wel weer een van die uitzonderingen zijn’ om vervolgens niet met een oplossing te kunnen komen. Nou vooruit….ik kan daar (en dan ben ik toch best welwillend lijkt me) nog wel mee leven. Helaas werd het er niet beter op. De man sluit het gesprek af met de melding dat hij gaat spreken met mensen van de technische afdeling, en me dan later op de dag gaat terugbellen.
Jullie voelen de bui al hangen natuurlijk………deze jongen is niet meer gebeld sinds dat telefoontje! Conclusie, de veelgeprezen T-Mobile klantenservice is wat mij betreft de ‘Afgezaagd’ van deze week waardig!