Elke organisatie heeft een SEO strategie nodig. Of de focus nou ligt op content, techniek of autoriteit. Een strategische aanpak is een vereiste. Waarom? Lees het hieronder.
1. Meer bezoekers
Het belangrijkste voordeel van SEO is het innemen van een hogere positie in de zoekmachines. Hierdoor kan je eenvoudiger gevonden worden door bestaande klanten, maar nog beter is dat nieuwe klanten veel sneller bij je terecht zullen komen.
Ga zelf maar eens na…
Hoe vaak heb je op google iets ingetypt en dan enkel gekeken naar de eerste paar resultaten?
Juist, daarom wil een bedrijf zo hoog mogelijk ranken.
2. Stijgende kosten bij kosten per click
Tevens worden de kosten per klik van Google Ads en andere advertising platforms steeds duurder door de toenemende concurrentie. Voor adverteerders betekent dit een lager rendement. Genoeg reden om te bouwen aan je organische rankings dus.
3. Bouwen aan een lange termijn bezoekersstroom
Met SEO ben je bezig met het bouwen van een bezoekersstroom voor de lange termijn. Als je Google betaalt voor advertenties, dan sta je van boven zolang je de geldkraan laat stromen. Wanneer je hiermee stopt, is dit afgelopen. Bij SEO bouw je organisch een lange termijn positie in de zoekmachines met betrouwbare en meetbare resultaten.