Patrick Petersen als spreker op Platform Innovatie Marketing

 

PIM staat voor het Platform Innovatieve Marketing en kent een ‘fanbase’ waar organisaties als Atos, Ordina, KPN en meer vooraanstaande organisaties in plaats nemen. PIM informeert, analyseert en prikkelt op gebied van innovatie en marketingtrends. Als uitgenodigd spreker voor PIM ben ik gevraagd om te spreken over de trends van 2009. De online trends om precies te zijn. Samen met Peter van Woensel Kooy(hoofdredactie MarketingTribune) en Egbert Jan van Bel(van het boek: ‘Klote klanten’) mocht ik de innovatieve PIM-avond vullen. De vraag is dan..  hoe innovatief en bruikbaar breng je de online trends?

pp_intro_staand_scherm7

Insteek was om vooral géén droge lijst van Twitter, social networking, mobile, social media news en meer standaard ’trends’ te brengen. Die fase zijn wij immers voorbij.

Hoe dan wel?

Onder het motto ‘4C-ing online trends 2009’ heb ik een eigen 4C-model van trends geïntroduceerd:

  • C van Community:  het sterk en sociaal aanwezig . De ‘doelgroep’ bestaat niet meer. Een community is sterker, communiceert sneller en oppert meer ideeën dan een ‘doelgroep’ die veelal passief oogt.
  • C van Channel: TV gaat naar het web en snelle content steeds meer naar mobiel. Biedt je nog wel de juiste content voor het juiste kanaal aan? InternetTV kent meer engagement en ‘snackinfo’ is uitermate geschikt voor de mobiel.
  • C van Conversie: teveel sites kennen een fraai ontwerp, maar geen conversiegerichtheid. Kan de klant snel en gemakkelijk bestellen? Hoe snel vraag een brochure aan? Wordt ik (h)erkend als reeds bestaande online klant?
  • C van Convice: overtuigen is belangrijk voor conversie maar ook om een community samen te stellen en vast te houden. Middelen als online video, chat en Twitter  kunnen meehelpen de bezoeker te overtuigen op een juiste manier. Geen pagina’s gevuld met teveel tekst die alleen maar weerstand geven.

Meer video, een party-videoreview video van de aanwezigen volgt.

img_1209

Video en foto’s: Stefan Bakx(blogger Bijgespijkerd.nl)



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven