Twitter heeft 240 miljoen maandelijks actieve gebruikers, ruim één miljoen Nederlanders maakt dagelijks gebruik van het sociale netwerk. Twitter kan dan ook nog steeds een grote rol spelen in het verbeteren van de merkidentiteit van je bedrijf. Daarom hieronder 6 supertips om het meeste rendement uit Twitter te halen.
1. Gebruik een herkenbare profielfoto
Op Twitter staat je profielfoto altijd prominent in beeld, daarom is het belangrijk ervoor te zorgen dat je bedrijf direct herkenbaar is. Je kunt je logo gebruiken als profielfoto, maar je kunt ook kiezen voor een herkenbaar huisstijlelement of een andere grafische uiting.
2. Schrijf een krachtige biografie
Gebruik je biografie om een impressie te geven van de unieke eigenschappen van je bedrijf. Hou het kort en krachtig en belicht je Unique Selling Points.
3. Communiceer je URL
Zorg ervoor dat je volgers je ook buiten Twitter om kunnen benaderen. Gebruik je URL in je biografie, zo is deze prominent zichtbaar voor mobiele gebruikers.
4. Reageer op je volgers
Interactie begint bij jezelf. Reageer op tweets van anderen en begin zo een gesprek of discussie. Op gerichte tweets van (potentiële) klanten moet je altijd reageren.
5. Stel vragen
Het stellen van vragen is de perfecte manier om een conversatie te starten of in stand te houden, je kunt natuurlijk ook reageren op vragen van anderen.
6. Bedank retweeters
Mensen zijn niet verplicht interesse te tonen in je tweets, laat staan deze te delen. Het is gebruikelijk om retweeters te bedanken, ze helpen je namelijk met het vergroten van je bereik.