Op de website van Kopenhagen Act Now roept de Jongeren Kopenhagen Coalitie op om met zijn allen de handen ineen te slaan om de opwarming van de aarde tegen te gaan.
“Wij willen met minstens 100.000 jongeren in actie komen voor een sterk klimaatakkoord. Via Twitter, Hyves, Facebook en Youtube laat de klimaatgeneratie van zich horen!
Met creatieve ideeën laten wij zien hoe een beter klimaat mogelijk is. We hebben tot 12 december 2009 de tijd. Dit het is moment. Word deel van de beweging voor een sterk klimaatakkoord en ACT NOW!”
De website is erg social ingestoken, wat natuurlijk goed bij het doel past. Zo kunnen jongeren hun eigen ideeën posten, waarbij anderen dan weer kunnen aangeven dat ze mee doen.
De actie kan verder verspreid worden via Hyves, Twitter en Facebook.
Om zelf een idee aan te dragen, moet je inloggen op de site. Dit kan heel handig ook met je bestaande accounts op Hyves, Facebook of Twitter.
Eenmaal ingelogd met je Hyves account kun je vanuit de site een WieWatWaar posten die bij al je Hyves vrienden terecht komt.
Het lijkt er overigens op dat alleen het inloggen met Hyves goed is geïntegreerd. Bij het inloggen met een Facebook account, moet je alsnog een Act Now account aanmaken en de koppeling met Twitter geeft een foutmelding.
Hoe wordt de massa bereikt?
Al met al een erg goed platform met handige social features (die het uiterste halen uit de API’s van de verschillende platformen) die aansluiten bij de doelgroep en het doel. Mijn complimenten aan eFocus en Krem. Nu hopen dat het verder gaat aanslaan, aangezien het nog ‘maar’ 243 deelnemers heeft op dit moment. De social features zullen voornamelijk hun meerwaarde gaan bewijzen als er eenmaal een massa is bereikt die meedoet. Pas dan gaat de sneeuwbal rollen.
Maar hoe zal de strategie zijn om de eerste massa te bereiken? Ik ben benieuwd wat de strategie is om de jongeren naar het platform toe te krijgen. Het bestaande ledenbestand van de jongerenorganisaties aanschrijven? Iemand die hier meer over weet?