Het gebruiken van Facebook is een manier geworden om contact met elkaar te houden, je passies en interesses te delen, op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen. En nu is er ook de mogelijkheid om je waardering naar je Facebookvrienden te uiten, ze te feliciteren of een hart onder de riem te steken: met Kudoo kun je online echte kadootjes geven.
De Nederlandse start-up Kudoo lanceert een innovatieve Facebookdienst. Met Kudoo kun je op een simpele en leuke wijze echte kado’s van bekende merken aan je vrienden geven. De kado’s worden aangekondigd op het prikbord van de ontvanger en vervolgens snel bezorgd op een adres naar keuze.
Kudoo werkt via een speciale Facebook applicatie. Met een paar muisklikken koop je een kado, zoals een fles wijn, een bos bloemen, een reep chocolade of een mooie tas, voor een vriend. Kudoo is van start gegaan met een kadoshop met onder andere producten van AND, Gall & Gall, Van Moof, Fleurop, Elegance en Taartenwinkel.nl.
Daarnaast wordt het binnenkort mogelijk om vrienden een boek te geven of een voucher voor een restaurant. Het aanbod zal doorlopend uitgebreid worden met nieuwe producten.
Terwijl Kudoo voor de consument vooral een leuke manier is om kado’s te geven en krijgen, is het voor merken een sterkte marketingtool om producten op unieke wijze te verkopen. Daarnaast maakt Kudoo optimaal gebruik van het virale effect van Facebook door de aankondiging van het kado op het prikbord van de ontvanger te plaatsen, waardoor al de vrienden van deze persoon zien dat hij of zij een kado krijgt via Kudoo.
Denken jullie dat deze nieuwe dienst groot gaat worden op Facebook? Waarom wel? Waarom niet?