Babyboomers, de generatie in de leeftijd 43-63, worden reeds jaren bekeken als een generatie die achter loopt bij het gebruik internet/sociale media. Recent onderzoek van o.a. onze geniale goeroe Jeremiah Owyang voor het ‘leading’ onderzoeksbureau Forrester laat echter een enorme groei zien in de acceptatie van social media door deze leeftijdsgroep. Iets wat sommigen van ons wellicht al dachten, maar niet konden bewijzen. Welnu, het bewijs is geleverd! Een snelle blik op de oude en nieuwe Social Technographic onderzoeken van Forrester laat een grote groei zien van het aantal ‘actieven’ op het internet. Zoals te zien is in het meest recente onderzoek, is vooral de groei onder de babyboomers van 2007 tot 2008 groots. Het percentage ‘critics’ (gebruikers die reageren op blogs en ratings+reviews achterlaten) is zelfs bijna verdubbeld, het percentage ‘inactives’ is bijna gehalveerd. En dat alles binnen 1 jaar. Schitterende cijfers voor iedereen die gelooft in social media.
Onderzoek 2006