Donderdag 9 februari is het dan weer zo ver, de door KREM en Emerce georganiseerde Social Conference staat dan weer op het programma. Bijgespijkerd is uiteraard aanwezig om verslag te doen over de laatste ontwikkelingen in het social media landschap. het programma doet in ieder geval hopen op een inspirerende middag. In de dagen na het event zullen we verslag doen van de volgende sprekers:
Fons Trompenaars
Trompenaars is in 2011 benoemd tot een van de twintig meest invloedrijke internationale denkers op het gebied van HR. Zijn expertise is met name ontwikkeld op het fascinerende deelgebied cultuur. Zo schreef hij de bestseller ‘Riding the waves of culture’ over cultuur verschillen tussen organisaties. Dit boek werd in 9 landen totaal 120.000 keer verkocht. Trompenaars is dus een echt zwaargewicht in cultuurverschillen.
Zijn lezing zal zich focussen op de los van cultuur staande uitdaging om social media binnen een organisatie te implementeren. Het adoptieproces van social media veroorzaakt namelijk in veel organisaties wrijvingen en spanning. Dit heeft te maken met het feit dat social media over het algemeen de traditionele werkmethodieken doen veranderen en dat levert dan defensief gedrag op.
Trompenaar zal beschrijven dat deze interne dilemma’s overwonnen moeten worden om op een juiste succesvolle manier social media tools in de organisatie te kunnen implementeren. Speciaal voor The Social Conference ontwikkelde Trompenaar een enquete die tijdens het event besproken zal worden en weergeeft tegen welke dilemma’s bedrijven precies aan lopen tijdens social media implementatieprocessen.
Frans Appels
Appels is directeur bij Netprofiler. Samen met 15 andere consultants helpen ze een aantal grote organisaties met diverse werkzaamheden zoals conversie optimalisatie. Frans is naast zijn functie met Netprofiler tevens voorzitter van de Nederlandse Webanalytics Vereniging en geeft les bij onder andere Next Marketeer en Beeckestijn.
Frans zal ons tijdens zijn verhaal gaan bijpraten over een van de meest bediscussieerde onderwerpen in social media, ROI. Doelstellingen, KPI’s en meetmethodieken voor social media kanalen zoals Facebook, Hyves, Google+ en Twitter zullen in zijn verhaal voorbij gaan komen. Hierbij zullen ook praktijkcases zoals het WNF voor de nodige praktijktoepassing zorgen. Ook wordt nog gesproken over de mogelijkheden van social media advertising op Hyves en Facebook.
Olivier Alain Blanchard
Blanchard is een internationaal brandmanager en businessconsultant met reeds 18 jaar aan ervaring in de B2B en B2C sector. Hij is onder andere auteur van het boek Social media ROI; managing and measuring social media efforts in your organization. Daarnaast is Blanchard uitgever van het award winnende BrandBuilder blog.
Blanchard zal ons een praktische kijk geven op de wijze waarop social technology invloed heeft op concurrentievoordelen en wat dat betekent voor merken in de komende jaren. Onder andere thema’s als 360 graden brandmanagement, real-time customer experience design, ROI en businessdevelopment in de eeuw van de hyper-connected consument.