Zes tips om het beste uit het LinkedIn platform te halen

Er gebeurt veel op LinkedIn. Maar leveren al die activiteiten ook op wat je wil bereiken? Optimaliseer de aanwezigheid van je merk en ontwikkel betaalde en organische content van hoge kwaliteit. We geven je zes tips.

Tip 1: Pas SEO toe

Neem de meest relevante zoekwoorden op in de kop en samenvatting van je content Gebruik ze spaarzaam, zodat ze perfect bij je content passen en overdrijf niet. Dit geldt ook voor hashtags: gebruik ze spaarzaam en specifiek. Het is het beste om hashtags op minder dan vijf in de hoofdtekst of onderkant van het bericht te houden.

Tip 2: Voeg externe links toe

Of je doel met LinkedIn nu is om leads te genereren, te verkopen of je merkbekendheid te vergroten, je wil verkeer naar je website. De beste manier om dat te doen, is door externe links naar het portfolio van je bedrijf en een directe link naar je website in je profiel op te nemen.

Tip 3: Maak een samenhangend ontwerp

Een merkontwerp is van vitaal belang als het gaat om herkenning. In feite kan zelfs het hebben van een kenmerkende kleur resulteren in een toename van de merkherkenning. Je merk moet een direct herkenbaar logo, kleurenschema en teksttype hebben en je pagina op LinkedIn moet hierbij aansluiten.

Besteed aandacht aan de profielfoto en de bannerafbeelding. Deze moeten passen bij de visuele identiteit van je merk. Communiceer onmiddellijk wat je publiek kan verwachten, omdat zij de eerste dingen zijn die ze zien wanneer ze op je pagina klikken. Als je startpagina visueel aantrekkelijk is, krijgt het direct meer aandacht en betrokkenheid.

Tip 4: Bekijk de statistieken

Bekijk regelmatig de statistieken: het totale aantal paginaweergaven, klikken van unieke bezoekers en de frequentie van klikken op externe links.

Het stelt je in staat om ujew resultaten te vergelijken met je concurrenten,naast het geven van een volledig overzicht van uw leadgeneratie-analyses. Door de cijfers te analyseren, ontdek je welke functies op je pagina wel en niet werken zodat je elk aspect op je pagina kunt aanpassen.

Tip 5: Investeer in betaalde content

LinkedIn biedt verschillende mogelijkheden:

  • gesponsorde content:  betaal om een deel van je geplaatste inhoud te promoten om je bereik te vergroten. Het wordt weergegeven als “gepromote” inhoud op de startpagina van LinkedIn-gebruikers die zijn getarget op je merk. Het kan alleen tekst zijn, maar ook een afbeelding, video of evenement.
  • gesponsorde berichten: deze worden rechtstreeks in de inbox van de LinkedIn-gebruiker afgeleverd. Met deze functie kun je individuele consumenten targeten met een gepersonaliseerde boodschap.
  • tekstadvertenties: ga naar de rechterbovenhoek waar je een klein vak met de titel ‘Uitgelicht’ ziet. Je vindt hier drie kleine advertenties, elk heeft een kop met minder dan twee regels tekst. Deze LinkedIn-tekstadvertenties zijn kort en pittig. Je kunt een doelgroep targeten met behulp van locatie tot aan gedetailleerde criteria zoals functietitels.
  • dynamische advertenties: elke advertentie is hierbij afgestemd op de kijker op basis van hun LinkedIn-profielgegevens – profielfoto’s, bedrijfsnamen, functietitels, enz. Dynamische advertenties combineren een breed bereik perfect met op maat gemaakte individuele advertenties.

Tip 6: Inspiratie

  • Maak relevante content met waarde. Vertel verhalen, laat zien hoe je bedrijf kan helpen, geef je mening over een brancheonderwerp en leg statistieken uit die je hebt opgemerkt. Kortom, maak content die je publiek wil lezen.
  • Wees authentiek. Zo komt je bedrijf over als een echte levende en ademende organisatie met een gevoel van menselijkheid in plaats van een koud, hard en saai bedrijf. Zorg ervoor dat je berichten zijn gemaakt met het opbouwen van vertrouwen in gedachten.
  • Gebruik diverse media. Alleen tekst is saai, het gebruik van een afbeelding, video of de inzet van een poll geeft je content veel meerwaarde.
  • Plaats consistent berichten door vooraf een contentplanner op te stellen.


Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven