Jarenlang was het alleen mogelijk om LinkedIn Ads in het Engels in te zetten. Sindskort is daar eindelijk verandering in gekomen en kun je voortaan adverteren op LinkedIn in 18 verschillende talen, waaronder in het Nederlands. Hiermee wordt het voor veel meer Nederlandse adverteerders interessant om te profiteren van de gerichte advertentiemogelijkheden die LinkedIn biedt.
“De uitdaging voor adverteerders en marketeers om op te vallen wordt tegenwoordig steeds groter, hiervoor is een nieuwe benadering nodig. Met de introductie van de Nederlandse versie van LinkedIn Ads kunnen Nederlandse adverteerders en leden nu op een meer lokale en betrokken manier met elkaar in contact komen,” zegt Lena Olivier, LinkedIn Benelux, tegen DutchCowboys.
Ondanks dat steeds meer adverteerders de weg naar LinkedIn Ads wisten te vinden, was voor veel adverteerders de verplichting om Engels te gebruiken een reden om af te zien van een campagne op het grootste zakelijke sociale netwerk. De mogelijkheid om in het Nederlands te adverteren gaat hier dus ongetwijfeld verandering in brengen.
LinkedIn Ads worden enkel in het Nederlands weergegeven aan mensen die Nederlands ook als ’taalvoorkeur’ hebben ingesteld op hun profiel. Momenteel is dit aantal nog relatief klein, maar dit zal zich waarschijnlijk snel uitbreiden aangezien LinkedIn er ook alles aan is gelegen om advertenties te vertonen in de eigen taal van hun gebruikers. Zo vraagt LinkedIn bijvoorbeeld regelmatig aan hun gebruikers om hun profielgegevens aan te vullen.
Hieronder enkele cijfers van LinkedIn die onderbouwen waarom de gebruikers zo’n interessante doelgroep vormen voor adverteerders, met name in een B2B omgeving: