Een ei hoort er (niet) bij!

Eieren, iedereen ziet ze wel eens langs komen op Twitter. Mensen die geen avatar bij hun account hebben gezet, maar het ei waarmee je account begint (om te laten zien dat je nog niet uitgekomen bent) laten staan. Wat denken mensen van deze ei-accounts? Zijn deze accounts actief of juist altijd inactief? Kan je eigenlijk wel een (actief) Twitteraccount hebben met een ei-avatar?

De behulpzame @martencs schreef een programmaatje om te constateren hoeveel van zijn volgers (en hun volgers) een ei als ava hadden. Na een hoop berekeningen bleek 0,13% van de bekeken accounts een ei als avatar te hebben. En waar een account met avatar gemiddeld 3 tweets per dag verstuurt, verstuurt een ei-account er gemiddeld 1 per dag. Dit getal werd gevormd door enkele accounts die ondanks hun ei actief tweeten, want de meeste ei-accounts tweeten niet, of 0,05 tweets per dag. Hieruit is duidelijk te zien dat ei-accounts meestal niet erg actief zijn, maar ook niet veel voorkomen in de lijst van volgers.

Komt dit doordat er weinig ei-accounts zijn of omdat mensen deze gewoon weigeren te volgen? Om dit te testen vroeg ik op Twitter wat mensen voor eigenschappen toeschreven aan ei-accounts. Op mijn vraag kwamen veel reacties met meestal dezelfde toon. Iedereen gaat er vanuit dat een ei-account inactief is, of misschien een echte beginner. Ze willen daarom dit soort accounts niet volgen. Als er tweets vanaf worden gestuurd, gingen ze er automatisch vanuit dat dit een spamaccount moest zijn. Na navraag gaven de twitteraars de volgende eigenschappen aan zo’n ei-account:

  • Slordig/onzorgvuldig
  • Vergeetachtig
  • Onpersoonlijk/ niet betrokken
  • Niet serieus/onbetrouwbaar
  • Saai
  • Geen doorzetter

Mensen volgen dus liever geen accounts die een ei als avatar gebruikt omdat ze deze niet serieus kunnen nemen. Dat betekent dat de hoeveelheid ei-accounts veel groter kan zijn, maar deze het liefste niet gevolgd en zelfs geblocked worden. Met een ei hoor je er dus echt niet bij (of misschien alleen met Pasen)!



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven