De 6 marketing tips van de grootste marketeers allertijden

Marketing is een cruciaal onderdeel van het succes van elk bedrijf op de lange termijn, en het verandert en evolueert altijd. Effectieve marketeers weten hoe ze technieken moeten gebruiken om prospects te verbinden en te converteren, maar de grootste marketeers aller tijden hebben de basis gelegd voor de strategieën en successen van marketeers van vandaag. Daarom hieronder 6 tips om je kennis bij te spijkeren.

1. Vergeet inbound marketing nooit

Inbound marketing  draait om het ontmoeten van consumenten op de kanalen waar ze al op zitten. Het toepassen van de strategie volgt het “aantrekken, plezieren, betrekken”-model, waardoor je  inhoud kunt maken die is afgestemd op uw verschillende doelgroepsegmenten op hun respectieve plaats in het koperstraject. 80%  van de marketeers is van plan om hetzelfde budget voor inbound marketing te behouden of te verhogen, en 11% van de marketeers zegt dat dit hun grootste investering in het komende jaar 2023 zal zijn.

2. Maak meer korte video’s.

Korte video is het op één na meest effectieve mediaformaat, 31% van de marketeers investeert momenteel in korte video, en in 2022 is 89% van de wereldwijde marketeers van plan te blijven investeren of meer te investeren in korte video. Marketeers zeggen ook dat het een waardevolle investering is voor leadgeneratie  (86%).

3. Maak van je personal brand een spektakel.

Voormalig First Lady Michelle Obama is het afgelopen decennium een ​​cultureel icoon geworden vanwege haar briljante maar benaderbare publieke aanwezigheid op het wereldtoneel. Onlangs is ze echter naar nog grotere hoogten gestegen met de release van haar nieuwe boek Becoming . Het boek zou ongetwijfeld een succes worden, maar wat het tot een oogverblindende, bestverkochte, klinkende triomf maakte, was Michelle Obama’s gevoel voor marketing.

4. Laat het product zichzelf verkopen.

Peter Drucker stond bekend om zijn 60-jarige carrière in managementadvies. Drucker was de grondlegger van de managementtheorie en de adviseur van enkele van de meest opmerkelijke CEO’s van de bedrijven, waaronder Alfred Sloan en Andy Grove.

Hoewel hij veel boeken over management schreef, is een van zijn citaten over klanten  bijzonder aangrijpend: “Het doel van marketing is de klant zo goed te kennen en te begrijpen dat het product of de dienst bij hem past en zichzelf verkoopt.” Als je je publiek echt kent en een product hebt gemaakt met een uitstekende product-markt-fit, dan zal het zichzelf verkopen.

5. Maak magische herinneringen.

Deze lijst zou niet compleet zijn zonder de creativiteit, passie en zakelijk inzicht van Walt Disney. Hij transformeerde de wereld van entertainment en creëerde magische ervaringen voor mensen van alle leeftijden.

6. Maak je product exclusief.

Op 24 maart 1756 beval de Pruisische koning Frederik de Grote dat aardappelen in heel Pruisen moesten worden verbouwd en verdeeld. Dit bevel werd door zijn onderdanen niet enthousiast ontvangen. Ondanks het verzet van zijn onderdanen plantte hij een veld aardappelen en informeerde hij zijn koninkrijk over de voedingswaarde en economische waarde van de aardappel.

Vervolgens voerde Frederik de Grote een van de grootste (en vroegste) marketingstrategieën uit  : hij stuurde soldaten om het aardappelveld te bewaken tegen inbraak of diefstal. De dorpelingen waren nieuwsgierig naar de oogst die de wachters van de koning patrouilleerden, dus slopen ze ’s nachts naar binnen om de aardappelen te stelen. Van daaruit bloeide de aardappel en werd een hoofdgewas.Frederik de Grote maakte aardappelen schaars en exclusief.

Tip: Wil jij zelf aan de slag met de productie van een video? Dan is de training Onlinevideo maken met je smartphone voor jou!

  • In één dag ontdek je alle stadia van de ontwikkeling van een video: van idee tot realisatie.
  • Na de training kun je een pakkende video produceren, monteren en distribueren.

Lees meer over deze training ►



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven