7 TikTok marketing trends voor 2024

TikTok groeit, niet alleen onder jonger publiek, maar ook steeds meer gebruikers van alle leeftijden vinden nu hun weg naar TikTok. Maar hoe bereik je de juiste gebruikers die passen bij jouw bedrijf? Met een scherpe TikTok strategie kom je veel verder. 

Want TikTok is niet alleen een bron van entertainment, informatie en inspiratie, het is ook een superkrachtige tool voor bedrijven om hun merk te promoten en te verbinden met hun doelgroep.

Daarom hier 7 TikTok trends die we in 2024 verwachten te zien:

Volgens het TikTok-trendrapport van 2024 zijn er zeven trends die we in het komende jaar kunnen verwachten:

  1. Interactieve TikTok-video’s voor meer betrokkenheid

TikTok-gebruikers zijn op zoek naar meer interactieve ervaringen op het platform. Dit betekent dat we meer video’s zullen zien met quizzen, polls, challenges en andere manieren om het publiek te betrekken.

  1. Personalisatie en authenticiteit

TikTok-gebruikers willen content zien die op hen is afgestemd. Dit betekent dat merken en creators meer gepersonaliseerde content moeten maken die aansluit bij de interesses en behoeften van hun publiek.

  1. Duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid

TikTok-gebruikers zijn zich steeds meer bewust van de impact die hun consumptie heeft op het milieu. Dit betekent dat we meer content zullen zien over duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid.

  1. E-commerce op TikTok

TikTok is een steeds populairder platform voor e-commerce. We zullen meer merken zien die hun producten en diensten op TikTok promoten en verkopen.

  1. Samenwerkingen en influencer marketing

Samenwerkingen en influencer marketing zijn al populair op TikTok, maar we zullen deze trends in 2024 alleen maar zien toenemen. Merken zullen samenwerken met andere merken, influencers en content creators om hun boodschap te verspreiden.

  1. Live streaming

Live streaming is een belangrijke trend op TikTok. We zullen meer merken en creators zien die live gaan om met hun publiek te communiceren en interactie te hebben.

  1. Virtuele en augmented reality (VR en AR)

VR en AR zijn nieuwe technologieën die steeds populairder worden. We zullen meer merken en creators zien die deze technologieën gebruiken om hun content te verbeteren en nieuwe ervaringen te creëren.

Deze trends zullen TikTok een steeds diverser en interessanter platform maken. Merken en creators die op de hoogte willen blijven van de laatste trends, zullen deze trends moeten omarmen en ze in hun strategieën moeten opnemen.



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven