Wil je als bedrijf overleven in dit digitale tijdperk? Dan moet je je bedrijf ook online in de markt zetten. Veel consumenten beginnen hun zoektocht naar producten of diensten namelijk online. Uit onderzoek blijkt zelfs dat 81% van de shoppers online onderzoek doet vóórdat ze een grote aankoop doen. Met een effectieve digitale marketingstrategie zorg je dat je vindbaar bent voor je doelgroep.
1. Bekijk Google Analytics
Waar komen je bezoekers vandaan? Welke zoektermen vullen je klanten in? Op basis van deze gegevens kun je meer bezoekers naar je website halen.
2. Ken je publiek
Wie koopt je producten of diensten? Wat zijn hun behoeften? Creëer klantprofielen. Hoe gerichter en specifieker je marketing lijkt, hoe sterker de impact op je klant zal zijn.
3. Overweeg zoekmachineoptimalisatie
Als je eenmaal weet wat klanten op je site zoeken, kun je hier prioriteit aan geven. Het helpt om hoger te scoren in de zoekmachines waardoor meer bezoekers op je website komen.
4. Zorg dat je aanwezig bent op social media
Hiermee vergroot je niet alleen je naamsbekendheid, je stimuleert tevens de belangstelling voor je bedrijf.
5. Schakel hulp in
Weet wanneer je professionals moet inschakelen. Of leer hoe het moet.
Tip: Wil je leren hoe je de digital marketing mix optimaal inzet om je doelstellingen te behalen? Dan is de opleiding Digital & Online Marketing iets voor jou!
- In 12 dagdelen (4 maanden) leer je heel praktisch hoe je de belangrijkste online kanalen zo inzet dat je je doelen behaalt.
- Je nieuwe kennis vertaal je naar een eigen digital marketing strategie, direct geschikt voor implementatie.