5 Google-marketingtools die je zou moeten gebruiken

Naast de overbekende zoekmachine (3,5 miljard zoekopdrachten per dag) zijn er tal van zakelijke tools van Google die enorm waardevol kunnen zijn als je een marketeer bent.

Daarom hebben we als Bijgespijkerd besloten een lijst samen te stellen met de 5 meest essentiële Google-marketingtools.

1. Google Webmasterhulpprogramma’s

Wil je beter inzicht in hoe gezond je website is in de ogen van Google? Stel gewoon een Google Webmaster Tools-account in . De Webmasterhulpprogramma’s van Google waarschuwen je voor eventuele rode vlaggen die ervoor kunnen zorgen dat je site niet in de zoekresultaten wordt gevonden, en helpen je bij het analyseren van je bestaande zoekverkeer, zodat je kunt begrijpen hoe bezoekers je momenteel vinden.

2. Google Suite: Documenten, Spreadsheets, Presentaties en Formulieren

Samenwerken aan een project met andere marketeers in je team? Google Suite is een verzameling van enkele geweldige samenwerkingstools die je kunt gebruiken in plaats van software op uw desktop. Daar zijn ze:

  • Google Docs voor Word-documenten.
  • Google Spreadsheets voor Excel-spreadsheets
  • Google Presentaties voor PowerPoint-presentaties
  • Google Formulieren voor het eenvoudig verzamelen van eenvoudige enquête antwoorden

Overweeg ze te gebruiken om analyses van marketinggegevens, concepten van e-boeken of blogposts, marketing- of SlideShare-presentaties , of enquêtes en opiniepeilingen te delen en eraan samen te werken. Projecten worden automatisch opgeslagen en zijn ook toegankelijk op verschillende mobiele apparaten.

3. Google AdWords-zoekwoordplanner

Als je organische SEO een boost wilt geven, wil je eerst en vooral wat zoekwoordonderzoek doen . Zoekwoordonderzoek helpen bij het identificeren van zoekwoorden die je kunt targeten terwijl je  blog- en website-inhoud maakt.

4. Google Trends

Naast de Google AdWords-zoekwoordplanner kan Google Trends een geweldig hulpmiddel zijn om je  te helpen slimmere zoekwoord keuzes te maken. Hiermee kun je de populariteit van bepaalde termen evalueren en gerelateerde zoekwoorden weergeven, wat handig kan zijn bij het verkrijgen van nieuwe zoekwoord suggesties.

5. Google Drive

Google Drive is de gratis online opslagservice van Google, waarmee gebruikers tot 15 GB gratis opslag in de cloud kunnen krijgen voor bestanden zoals foto’s, documenten, ontwerpen, video’s, enz. Probeer je een grote afbeelding of een PowerPoint-bestand naar anderen in je team te sturen? Met Google Drive kun je bestanden of mappen met anderen delen, waardoor samenwerking eenvoudig wordt en je minder last hebt van te grote e-mailbijlagen.



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven