Streef naar het onverwachte. Dat verrast en blijft hangen.
1: Creëer een uitnodigende omgeving voor creatief talent
Ga op zoek naar creatieve, out-of-the-box content marketeers. Zoek ze niet op traditionele plekken en niet in traditionele bedrijven. Durf risico’s te nemen en ga op zoek naar merktalent.
2: Gesponsorde inhoud hoeft niet van de sponsor te zijn
Probeer eens iets totaal anders: gebruik je betaalde ruimte niet voor verhalen over je producten of diensten, maar publiceer positieve verhalen met inspirerende boodschappen. Dit deed Ronald McDonald House Charities bijvoorbeeld die inspirerende en positieve verhalen van The Washington verzamelde. Over een groep studenten bijvoorbeeld, die een apparaat bouwde om de gehandicapte echtgenoot van hun leraar te helpen wandelen met hun nieuwe baby.
3: Promoot je inhoud op een creatieve manier
Probeer je doelgroep eens op een onverwachte en onorthodoxe manier naar je nieuwe product of dienst te lokken. Zo deden ze dat voor een nieuwe pensioengids met grappige dierenvideo’s. Hoewel de inhoud misschien een traditioneel formaat moet volgen, zoals de pensioengids, kun je creatief zijn als het gaat om het promoten van de inhoud. Zorg er wel voor dat je keuzes passen bij de stem van je merk.