29 Tips voor contentmarketeers – deel 2 van 2 delen

Het produceren, plannen, verwerken en implementeren van content is een complex vraagstuk. Elk touchpoint in een cross media strategie moet met een gekozen en content leiden tot het succes dat wordt nagestreefd met de cross media strategie. Dat vraagt wat van de contentmarketeer. Hier in 2 delen een aantal tips om dit proces te managen.

We gaan door met de tips na deel 1.

Tip 16
Vaak is gewoon beginnen met contentmarketing, mogelijk bijvoorbeeld een paar maanden, het beste. Je zult merken dat content significant meer leads gaat opleveren.
“Learning by doing” is dan het devies.

Tip 17
Voordat je aan de contentproductie gaat beginnen, kijk goed en luister goed naar de wensen van de klanten.

Tip 18
De content moet aansluiten bij de klant en de behoeften van de klant, relevantie is een belangrijke graadmeter, zorg dat content relevant is.

Tip 19
Richt het doel van de content wel op de uiteindelijke doelstelling. Vaak is dat conversie. Het is beter om een kwalitatieve, misschien wat kleinere groep mensen die wel converteren dan een grote groep volgers die niet converteren.

Tip 20
Plan de content. Het ontwikkelen en plaatsen van content in een logische samenstelling is complex door de vele mogelijkheden en varianten die er zijn. Een goede en complete contentplanning voorkomt gaps en overlap.

Tip 21
Content is meer dan alleen een artikel. Denk ook eens aan Infographics, artikelen, ebook, whitepaper, presentatie, video, vlog, foto of podcast. Denk dus aan meerdere vormen van content.

Tip 22
Zorg dat de content een antwoord geeft op vragen die de lezer heeft. Zorg dat de content uniek is en daardoor toegevoegde waarde biedt.

Tip 23
Content is onlosmakelijk verbonden met storytelling. Een goed verhaal beklijft beter bij de lezer en heeft daardoor uiteindelijk meer effect.

Tip 24
Gebruik zoveel mogelijk cases en voorbeelden uit de praktijk. Dat maakt de content eenvoudig en toegankelijk.

Tip 25
Gebruik als het mogelijk is een video. Het produceren van een film vraagt om andere competenties, het effect van een video is vele malen groter dan alleen tekst.

Tip 26
Zoek naar mensen in je bereik die invloed hebben of een groot bereik hebben ontwikkeld. Vraag hen om jouw content te delen.

Tip 27
Zorg voor leesbare content, maak er snackable bites van. Korte krachtige koppen met korte alinea’s die waarde toevoegen.

Tip 28
Maak content aantrekkelijk. Probeer de bezoeker te converteren naar lezer, dat betekent dat de duur dat de bezoeker online is groter is.

Tip 29
Creativiteit is de moeder van alle successen. Natuurlijk moet de content relevant zijn maar vanuit de creatieve invalshoek die we allemaal wel in ons hebben moet er ook iets opvallends in de content zitten.

Met deze 29 tips kun je je content en contentstrategie een beter fundament geven waardoor succes gegarandeerd is.



Tip! Onze top 3 CRM systemen

Scroll naar boven