De prijzenoorlog tussen supermarkten woedt al langer, maar Albert Heijn probeert nu toch echt de goedkoopste te zijn met de zogenaamde laagsteprijsgarantie. Deze actie, die ze vorige week begonnen zijn, slaat enorm aan en er maken veel mensen gebruik, dan wel misbruik van. Misbruik omdat Albert Heijn wat kleine regeltjes vergeten was.
De actie werkt als volgt:
Wanneer je een product wat in de AH Bonus folder staat, ergens anders goedkoper ziet staan, krijg je het volledige aankoopbedrag retour en een appeltaart voor de moeite als je de folder meeneemt en laat zien.
Lees hier alle spelregels.
Andere winkelketens zoals Jumbo, Dirk, Sanders, Boni, Golff speelden hier direct op in en verlaagden meteen hun prijzen, zodat AH niet meer de goedkoopste was. Zo was een kratje Brand bier bij de Jumbo te koop voor 4,09 euro, terwijl de AH dit voor 4,99 euro verkocht en beweerde de goedkoopste te zijn.
Toen dit nieuws vorige week naar buiten kwam, wakkerde uwsupermarkt.nl het aan en waarna het nieuws al snel overgenomen werd door geenstijl.nl omdat AH vergeten was in de spelregels te zetten dat er een maximum is aan het aantal artikelen waarvan je het geld terugkreeg. Dit resulteerde in fantastische verhalen en foto’s van studenten die tientallen kratten gratis Brand bier hadden gescoord.
Naast de kratten Brand bier waren er vorige week nog meer producten (zoals Mentos, Fruitella, Jillz, Ariel en LU cracottes) goedkoper bij andere winkels. Halverwege de week wijzigde AH de regels. Het was vanaf donderdag niet meer mogelijk om het hele schap leeg te halen, de limiet was veranderd naar 6 artikelen per klant.
Het lijkt alsof AH er deze week niet veel van geleerd heeft, want ook vandaag zijn er weer heel wat mensen die gratis flessen Coca Cola, AXE geschenksets, Mona toetjes en andere producten hebben gescoord die elders goedkoper waren.
Inmiddels hebben fanatiekelingen een forum geopend en zijn er op dumpert.nl foto’s geplaatst waarbij grote hoeveelheden producten zijn gefotografeerd die mensen gratis hebben gescoord. Wil jij hier trouwens ook van profiteren? Lees dan de blogpost van mijn naamgenoot Anne-Jan de Jong met de instructies of download een pdf met de folders waarin producten die de AH in de folder aanbiedt, goedkoper zijn. (onder andere de HAK appelmoes en Coco Cola blikjes)
Nu is de vraag of dit van tevoren allemaal is uitgedacht, of dat deze actie een grote flop is. Aangezien ze gewoon vrolijk verder gaan met de actie, denk ik zelf dat ze er wel degelijk van tevoren over hebben nagedacht. Aan de andere kant hadden ze denk ik niet verwacht dat het zo uit de hand ging lopen. Deze studenten bijvoorbeeld hebben voorlopig genoeg bier.
Wat denken jullie?